جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تجارت الکترونيکي
-(0 Body) 
تجارت الکترونيکي
Visitor 293
Category: دنياي فن آوري
تجارت الکترونيکي در ساليان اخير با استقبال گسترده جوامع بشري روبرو شده است . امروزه کمتر شخصي را مي توان يافت که واژه فوق براي او بيگانه باشد. نشريات ، راديو و تلويزيون به صورت روزانه موضوعاتي در رابطه با تجارت الکترونيکي را منتشر و افراد و کارشناسان از زواياي متفاوت به بررسي مقوله فوق مي پردازند.شرکت ها و موسسات ارائه دهنده کالا و يا خدمات همگام با سير تحولات جهاتي در زمينه تجارت الکترونيکي در تلاش براي تغيير ساختار منطقي و فيزيکي سازمان خود در اين زمينه مي باشند.

تجارت

قبل از بررسي " تجارت الکترونيکي "، لازم است در ابتدا يک تصوير ذهني مناسب از تجارت سنتي را ارائه نمائيم . در صورت شناخت " تجارت " ، با " تجارت الکترونيکي " نيز آشنا خواهيم شد.
براي واژه "تجارت" در اکثر واژه نامه ها تعاريف زير ارائه شده است :
  • مبادلات اجتماعي : تبادل ايده ها ، عقايد و تمايلات ( خواسته ها )
  • مبادله يا خريد و فروش کالا در مقياس بالا که به همراه حمل کالا از نقطه اي به نقطه اي ديگر مي باشد .
    در ادامه ، تعريف دوم ارائه شده براي "تجارت " را به عنوان محور بحث انتخاب و بر روي آن متمرکز خواهيم شد.
    تجارت در ساده ترين نگاه ، مبادله کالا و خدمات به منظور کسب درآمد ( پول ) است . زندگي انسان مملو از فرآيندهاي تجاري بوده و تجارت با ميليونها شکل متفاوت در زندگي بشريت نمود پيدا کرده است . زمانيکه کالاي مورد نظر خود را از يک فروشگاه تامين و خريداري مي نمائيد ، در تجارت شريک و در فرآيندهاي آن درگير شده ايد.در صورتيکه در شرکتي مشغول بکار هستيد که کالائي را توليد مي نمايد ، درگير يکي ديگر از زنجيره هاي تجارت شده ايد. تمام جلوه هاي تجارت با هر رويکرد و سياستي داراي خصايص زير مي باشند :
  • خريداران . افراديکه با استفاده از پول خود قصد خريد يک کالا و يا خدمات را دارند.
  • فروشندگان . افراديکه کالا و خدمات مورد نياز خريداران را ارائه مي دهند. فروشندگان به دو گروع عمده تقسيم مي گردند : خرده فروشان ، که کالا و يا خدماتي را مستقيما" در اختيار متقاضيان قرار داده و عمده فروشان و عوامل فروش ، که کالا و خدمات خود را در اختيار خرده فروشان و ساير موسسات تجاري مي نمايند.
  • توليدکنندگان . افراديکه کالا و يا خدماتي را ايجاد تا فروشندگان آنها را در اختيار خريداران قرار دهند. يک توليد کننده با توجه به ماهيت کار خود همواره يک فروشنده نيز خواهد بود. توليدکنندگان کالاي توليدي خود را به عمده فروشان ، خرده فروشان و يا مستقيما" به مصرف کننده گان مي فروشند.
    همانگونه که مشاهده مي گردد ، "تجارت " از زاويه فوق داراي مفاهيم ساده اي است . تجارت از خريد يک محصول ساده نظير " بستني " تا موارد پيچيده اي نظير اجاره ماهواره را شامل مي گردد. تمام جلوه هاي تجارت از ساده ترين سطح تا پيچيده ترين حالت آن ، بر مقولاتي همچون : خريداران ، فروشندگان و توليدکنندگان متمرکز خواهد بود.

    عناصر تجارت

    زمانيکه قصد معرفي عناصر ذيربط در تجارت و فعاليت هاي تجاري وجود داشته باشد ، موضوعات و موارد مورد نظر بدليل درگير شدن با جزئيات پيچيده تر بنظر خواهند آمد. عناصر ذيل تمام المان هاي ذيربط در يک فعاليت تجاري معمولي را تشريح مي نمايد. در اين حالت ، فعاليت شامل فروش برخي محصولات توسط يک خرده فروش به مصرف کننده است :
  • در صورت تمايل فروش محصول و يا محصولاتي به يک مصرف کننده ، مسئله اساسي داشتن کالا و يا خدماتي خاص براي عرضه است . کالا مي تواند هر چيزي را شامل گردد. .فروشنده ، ممکن است کالاي خود را مستقيما" از توليد کننده و يا از طريق يک عامل فروش تهيه کرده باشد. در برخي حالات ممکن است فروشنده ، خود کالائي را توليد و بقروش مي رساند.
  • فروشنده براي فروش کالا و يا خدمات مي بايست " مکاني مناسب " را در اختيار داشته باشد. مکان مورد نظر مي تواند در برخي حالات بسيار موقتي باشد. مثلا" يک شماره تلفن خود بمنزله يک مکان است . در چنين مواردي متقاضي کالا و يا خدمات با تماس تلفني با فروشنده قادر به ثبت سفارش و دريافت کالاي مورد نظر خود خواهد بود. براي اکثر کالاهاي فيزيکي مي بايست مکان ارائه کالا ، يک مغازه و يا فروشگاه باشد.
  • براي فروش کالا و يا خدمات ، فروشندگان مي بايست از راهکارهائي براي جذب افراد به مکان خود استفاده نمايند. فرآيند فوق " مارکتينگ " ناميده مي شود.در صورتيکه افراد از محل و مکان ارائه يک کالا و خدمات آگاهي نداشته باشند ، امکان فروش هيچگونه کالائي وجود نخواهد داشت . انتخاب محل ارائه کالا در يک مرکز تجاري شلوغ ، يکي از روش هاي افزايش تردد به مکان ارائه کالا است. ارسال پستي کاتولوگ ها ي مربوط به محصولات ، يکي ديگر از روش هاي معرفي مکان ارائه يک کالا و يا خدمات است . استفاده از شيوه هاي متفاوت تبليغاتي، راهکاري ديگر در معرفي مکان ارائه کالا است .
  • فروشنده نيازمند روشي براي دريافت سفارشات است . استفاده از تلفن و نامه ، نمونه هائي از روش هاي دريافت سفارش متقاضيان مي باشد. حضور فيزيکي در مکان ارائه يک کالا و يا خدمات از ديگر روش هاي سنتي براي ثبت سفارش کالا است . پس از ثبت سفارش ، فرآيندهاي لازم توسط پرسنل شاغل در شرکت و يا موسسه ارائه دهنده کالا و يا خدمات انجام خواهد گرفت .
  • فروشنده نيازمند روشي براي دريافت پول است . استفاده از چک ، کارت اعتباري و يا پول نقد روش هاي موجود در اين زمينه مي باشند. در برخي از فعاليت هاي تجاري از فروشنده تا زمان توزيع کالا پولي دريافت نمي گردد.
  • فروشنده نيازمند استفاده از روشي براي عرضه و توزيع کالا و يا خدمات مي باشد. در برخي از سيستم ها بمحض انتخاب کالا توسط مشتري و پرداخت وجه آن ، عمليات توزيع کالا بصورت اتوماتيک انجام خواهد شد. در سيستم هاي ثبت سفارش مبتني بر نامه ، کالاي خريداري شده پس از بسته بندي به مقصد مشتري ارسال خواهد شد. در موارديکه حجم کالا زياد نباشد از مبادلات پستي به منظور ارسال کالا استفاده شده و در موارديکه حجم کالا زياد باشد از کاميون ، قطار و يا کشتي براي ارسال و توزيع کالا استفاده مي گردد.
  • در برخي موارد ، خريداران يک کالا تمايل و علاقه اي نسبت به آن چيزي که خريداري نموده اند نداشته و قصد برگشت آن را دارند. فروشندگان کالا و يا خدمات مي بايست از روش هائي براي قبول موارد "برگشت از فروش " استفاده نمايند.
  • در برخي موارد ممکن است کالائي در زمان توزيع آسيب ديده باشد. فروشندگان مي بايست از روش هاي براي تضمين گارانتي استفاده نمايند.
  • برخي از کالاهاي ارائه شده به مشتريان داراي پيچيدگي هاي خاص خود بوده و نيازمند استفاده از خدمات پس از فروش و يا حمايت فني مي باشند. در چنين مواردي وجود بخش هائي در شرکت و يا موسسه ارائه دهنده کالا و يا خدمات الزامي خواهد بود. کامپيوتر يکي از نمونه کالاهائي است که نيازمند خدمات پس از فروش و حمايت فني از ديدگاه مشتريان ( خريداران ) خواهد بود.
    تمام عناصر اشاره شده را مي توان در يک شرکت تجاري سنتي مشاهده کرد. فعاليت هاي تجاري شرکت هاي فوق مي تواند شامل مقوله هاي متفاوتي باشد.
    در تجارت الکترونيکي تمام عناصر اشاره شده ، حضوري مشهود با تغييرات خاصي دارند. به منظور مديريت و اجراي تجارت الکترونيکي به عناصر زير نياز خواهد بود :
  • يک محصول
  • محلي براي فروش کالا. در تجارت الکترونيکي يک وب سايت بمنزله مکان ارائه کالا و يا خدمات خواهد بود.
  • استفاده از روش و يا روش هائي براي مراجعه به سايت
  • استفاده از روشي براي ثبت سفارش .( اغلب بصورت فرم ها ئي در نظر گرفته مي شود)
  • استفاده از روشي براي دريافت پول . ( کارت اعتباري از نمونه هاي متداول است )
  • استفاده از روشي براي توزيع کالا
  • استفاده از روشي براي موارد برگشت داده شده توسط خريداران
  • استفاده از روشي براي موارد مربوط به گارانتي
  • استفاده از روشي براي ارائه خدمات پس از فروش ( پست الکترونيکي ، ارائه پايگاه هاي اطلاع رساني و...)

    چرا تبليغات زياد ؟

    پيرامون تجارت الکترونيکي تبليغات زياد و گاها" بي رويه اي انجام مي گيرد. علت تبليغات زياد در رابطه با تجارت الکترونيکي را مي توان با استناد به برخي از آمارها و ارقام موجود متوجه شد:
  • تا سال 2001 ميلادي بالغ بر 17 ميليارد دلار در سطح خرده فروشي مبادلات تجاري صورت گرفته است .
  • تعداد استفاده کنندگان از تجارت الکترونيکي از رقم 1.3 ميليون نفر در سال 1996 به 8 ميليون نفر در سال 2001 رسيده است .
  • 70 درصد کاربران و استفاده کنندگان از کامپيوتر در منزل به اينترنت متصل و اين گروه 60 درصد خريد از طريق اينترنت را انجام داده اند.
    بر اساس آمارهاي موجود ، گروه کالاهاي زير داراي بيشترين ميزان فروش تجارت الکترونيکي را بخود اختصاص داده اند :
  • محصولات کامپيوتري ( نرم افزار ، سخت افزار )
  • کتاب
  • خدمات مالي
  • سرگرمي ها
  • موزيک
  • الکترونيک هاي خانگي
  • پوشاک
  • هدايا و گل
  • خدمات مسافرتي
  • اسباب بازي
  • بليط فروشي
  • اطلاعات

    بررسي شرکت Dell

    امروزه شرکت هاي کوچک و بزرگ با حرکات سراسيمه و شتابان بسرعت بسمت استفاده از محيط جديد ( اينترنت ) براي ارائه کالا و يا خدمات مي باشند. علت اين همه تعجيل و بنوعي شيدائي در چيست ؟ شرکت Dell يکي از موفقترين شرکت هاي موجود در زمينه تجارت الکترونيکي است . بدين منظور شايسته است در اين بخش به بررسي وضعيت شرکت فوق در زمينه تجارت الکترونيکي پرداخته و از اين رهگذر از تجارب موجود استفاده کرد.
    Dell يکي از صدها شرکتي است که کامپيوترهاي شخصي توليدي خود را در اختيار مشتريان حقيقي و يا حقوقي قرار مي دهد. فعاليت اقتصادي Dell با درج آگهي در پشت جلد مجلات کامپيوتري و فروش کامپيوتر از طريق تلفن ، آغاز گرديد. امروزه حضور شرکت Dell در عرصه تجارت الکترونيکي بسرعت متداول و عمومي شده است .شرکت فوق ، قادر به ارائه کالاهاي بيشماري از طريق وب شده است . بر اساس آمارهاي موجود ، فروش روزانه Dell ، چهارده ميليون دلار بوده و تقريبا" 25 درصد فروش اين شرکت از طريق وب انجام مي گيرد. شرکت Dell قبل از استفاده از تجارت الکترونيکي ، اکثر سفارشات خود را از طريق تلفن اخذ و با استفاده از پست آنها را براي خريداران خود ، ارسال مي کرد. با توجه به فروش 25 درصدي شرکت فوق از طريق وب مي توان به جايگاه و اهميت موضوع تجارت الکترونيکي بيش از گذشته واقف گرديد. در اين راستا مي توان به موارد زير اشاره کرد:
  • در صورتيکه شرکت Dell توانسته باشد، ميزان فروش از طريق تلفن را 25 درصد کاهش و 25 درصد به ميزان فروش خود از طريق وب بيفزايد ، دليل روشن و قاطعي براي وجود مزاياي تجارت الکترونيکي وجود ندارد؟ Dell صرفا" کامپيوتر عرضه مي نمايد. در صورتيکه مديريت فروش از طريق وب هزينه هاي کمتري را به يک سازمان تحميل نمايد و يا افراديکه از طريق وب کالاي خود را خريداري مي نمايند ، اقدام به خريد تجهيزات کمکي ديگري نمايند و يا اگر هزينه هاي عمليات فروش از طريق وب بمراتب کمترشده و يا اگر ارائه کالا بر روي وب باعث افزايش خريداران و حجم عمليات فروش گردد ، استفاده از تجارت الکترونيکي براي شرکت Dell مقرون بصرفه و توام با افزايش بهره وري بوده است .
  • در صورتيکه شرکت Dell ، در فرآيند فروش کالا از طريق وب ، فروش سنتي و مبتني بر تلفن خود را از دست ندهد ، چه اتفاقي مي افتد؟اين موضوع مي تواند صحت داشته باشد ، اين موضوع به تمايل عده اي براي خريد کالا از طريق وب بستگي خواهد داشت . گرايش بسمت خريد از طريق اينترنت بصورت يک نياز مطرح شده است و از اين بابت نگراني چنداني وجود نخواهد داشت .
  • در رابطه با فروش عقيده اي وجود دارد که : زمانيکه يک مشتري کار خود را با يک فروشنده آغاز مي نمايد ، نگهداري آن مشتري براي فروشنده بمراتب راحت تر از جذب مشتريان جديد است . بنابراين در صورتيکه تصميم به ايجاد يک وب سايت زودتر اتحاذ گردد ، نسبت به ساير فروشندگان که بعدا" تصميم فوق را اتخاذ خواهند کرد ،پيشقدم خواهيد بود. شرکت Dell سايت خود را خيلي زود طراحي و پياده سازي نموده و از اين طريق از ساير رقباي خود پيشي گرفته است .
    عوامل سه گانه فوق ، دلايل عمده بسمت استفاده از تجارت الکترونيکي است .

    گيرائي تجارت الکترونيکي

    دلايل زير علل گيرائي و جاذبه فراوان تجارت الکترونيکي است :
  • کاهش هزينه ها . در صورتيکه سايت تجارت الکترونيکي بخوبي پياده سازي گردد ، هزينه هاي مربوط به ثبت سفارش قبل از ارائه کالا و هزينه هاي خدمات پس از فروش بعد از ارائه کالا کاهش مي يابد .
  • خريد بيشتر در هر تراکنش . سايت آمازون ويژگي را ارائه مي دهد که در فروشگاههاي معمولي نظير آن وجود ندارد. زمانيکه مشخصات يک کتاب را مطالعه مي نمائيد ، مي توان بخشي با نام " افراديکه کتاب فوق را سفارش داده اند ، چه چيزهاي ديگري را خريداري نموده اند " ، را نيز مشاهده نمود. بدين ترتيب امکان مشاهده ساير کتب مرتبط که سايرين خريد نموده اند ، فراهم مي گردد.بنابراين امکان خريد کتب بيشتر توسط مراجعه کنندگان به سايت نسبت به يک کتابفروشي معمولي بوجود خواهد آمد.
  • در صورتيکه وب سايت بگونه اي طراحي شده باشد که با ساير مراحل مربوط به تجارت درگير شده باشد ، امکان اخذ اطلاعات بيشتري در رابطه با وضعيت کالاي خريداري شده براي مشتريان وجود خواهد داشت . مثلا" در صورتيکه شرکت Dell وضعيت هر کامپيوتر را از مرحله توليد تا عرضه ، ثبت نمايد ، مشتريان در هر لحظه قادر به مشاهده آخرين وضعيت سفارش خود خواهند بود.
  • با استفاده از تجارت الکترونيکي افراد قادر به انتخاب کالاي خود با روش هاي متفاوتي خواهند بود. وب سايت هاي موجود در اين زمينه امکانات زير را ارائه خواهند داد :
    - امکان ثبت يک سفارش طي چند روز
    - امکان پيکربندي محصول و مشاهده قيمت هاي واقعي
    - امکان ايجاد آسان سفارش هاي اختصاصي پيچيده
    - امکان مقايسه قيمت کالا بين چندين فروشنده
    - امکان جستجوي آسان براي کاتولوگ هاي مورد نياز
  • کاتولوگ هاي بزرگتر . يک شرکت قادر به ايجاد يک کاتولوگ بر روي وب بوده که هرگز امکان ارسال آن از طريق پست وجود نخواهد داشت . مثلا" آمازون بيش از سه ميليون کتاب را بفروش مي رساند ، اطلاعات مربوط به کتب فوق از طريق سايت آمازون ارائه ودر اختيار مراجعه کنندگان قرار مي گيرد ، ارسال اطلاعات فوق از طريق پست ، بسيار مشکل و يا غيرممکن بنظر مي آيد.
  • بهبود ارتباط متقابل با مشتريان . با طراحي مناسب سايت و استفاده از ابزار هاي مربوطه ، امکان برقراري ارتباط متقابل با مشتريان با روش هاي مطمئن تر و بدون صرف هزينه ، فراهم مي گردد. مثلا" مشتري پس از ثبت سفارش با دريافت يک نامه الکترونيکي از ثبت سفارش خود مطمئن شده و يا در صورت ارسال کالا براي مشتري ، مي توان از طريق نامه الکترونيکي وي را مطلع نمود. همواره يک مشتري راضي و خوشحال تمايل به خريد مجدد از شرکت و يا موسسه ارائه دهنده کالا را خواهد داشت .
    در رابطه با تجارت الکترونيکي ذکر يک نکته ديگر ضروري بنظر مي رسد . تجارت الکترونيکي به افراد و يا سازمانها و موسسات امکان ايجاد مدل هاي کاملا" جديد تجاري را خواهد داد. در شرکت هاي تجاري مبتني بر ثبت سفارش پستي ، هزينه هاي زيادي صرف چاپ و ارسال کاتولوگ ها ، پاسخگوئي به تلفن ها و رديابي سفارشات ، مي گردد. در تجارت الکترونيکي ، هزينه توزيع کاتولوگ و رديابي سفارشات بسمت صفر ميل خواهد کرد. بدين ترتيب امکان عرضه کالا با قيمت ارزانتر فرام خواهد شد.

    جنبه هاي ساده و سخت تجارت الکترونيکي

    موارديکه از آنها بعنوان عمليات دشوار و سخت در رابطه با تجارت الکترونيکي ياد مي شود ، عبارتند از :
  • ترافيک موجود بر روي سايت
  • ترافيک مراجعات ثانويه بر روي سايت
  • تمايز خود با ساير رقباء
  • تمايل افراد به خريد کالا از سايت .مراجعه به سايت يک موضوع و خريد از سايت موضوعي ديگر است .
  • ارتباط و تعامل سايت تجارت الکترونيکي با ساير داده هاي موجود در سازمان
    امروزه بر روي اينترنت سايت هاي بيشماري وجود داشته و ايجاد يک سايت جديد تجارت الکترونيکي کار مشکلي نيست ولي جذب مخاطبين جهت مراجعه به سايت و خريد از آن ، مهمترين مسئله موجود در اين زمينه است .
    موارديکه از آنها بعنوان عمليات ساده در رابطه با تجارت الکترونيکي ياد مي شود ، عبارتند از :
  • ايجاد يک وب سايت
  • اخذ سفارشات
  • پذيرش پرداخت

    ايجاد يک سايت تجارت الکترونيکي

    در زمان ايجاد يک سايت تجارت الکترونيکي موارد زير مي بايست مورد توجه قرار گيرد:
  • تامين کنندگان . بدون وجود تامين کنندگان خوب امکان عرضه کالا وجود نخواهد داشت.
  • قيمت . يکي از مهمترين بخش هاي تجارت الکترونيکي ، عرضه کالا با قيمت مناسب است . امکان مقايسه قيمت يک کالا بسادگي براي مشتريان وجود داشته و همواره قيمت يک کالا با موارد مشابه که از طريق ساير فروشندگان ارائه مي گردد ، مقايسه خواهد شد.
  • ارتباطات با مشتري . تجارت الکترونيکي مجموعه اي متنوع از روش هاي موجود جهت برقراري ارتباط با مشتري را ارائه مي نمايد. پست الکترونيکي ، پايگاه هاي دانش ، تالارهاي مباحثه ، اتاق هاي گفتگو و ... نمونه هائي در اين زمينه مي باشند. مشتري همواره مي بايست احساس نمايد که در صورت بروز مشکل و يا درخواست اطلاعات بيشتر ، بدون پاسخ نخواهند ماند.
  • توزيع کالا ، خدمات پس از فروش و امکان برگشت از فروش از جمله مواردي است که در موفقيت يک سايت تجارت الکترونيک نقش بسزائي دارد.
    در زمان ايجاد يک سايت تجارت الکترونيکي ، قابليت هاي زير نيز مي تواند عرضه و باعث موفقيت در امر تجارت الکترونيکي گردد:
  • ارسال هديه ( جايزه )
  • استفاده از برنامه هاي همبستگي
  • تخفيف هاي ويژه
  • برنامه هاي خريدار تکراري
  • فروش ادواري و فصلي
    نرم افزار مربوط به تجارت الکترونيکي مي بايست امکانات فوق را فراهم نمايد ، درغيراينصورت انجام هر يک از موارد فوق با مشکل مواجه مي گردد.

    برنامه هاي همبستگي

    يکي از بخش هاي مهم در زمينه تجارت الکترونيکي توجه و استفاده از برنامه هاي همبستگي ( انجمني ) مي باشد. ويژگي فوق توسط آمازون بخدمت گرفته شده است . آمازون اين امکان را ارائه نموده تا هر شخص قادر به پيکربندي يک فروشگاه کتاب اختصاصي باشد. زمانيکه از هر يک از کتابفروشي هاي فوق ، کتابي خريداري مي گردد ، فردي که داراي کتابفروشي مربوطه است ، کميسيوني ( حداکثر 15 درصد قيمت کتاب ) را از آمازون دريافت مي نمايد. برنامه همبستگي ، قابليت هاي زيادي را در اختيار آمازون قرار مي دهد . مدل فوق امروزه توسط هزاران سايت تجارت الکترونيکي ديگر مورد توجه قرار گرفته و از آن استفاده مي گردد.
    يکي از گرايشات جديد در زمينه برنامه هاي همبستگي ،روش CPC link)Cost Per click) است . در اين راستا بر روي سايت ، يک لينک مربوط به سايت ديگر قرار گرفته و زمانيکه بر روي لينک فوق کليک گردد ، توسط شرکت مربوطه به شما مبلغي پرداخت مي گردد. روش فوق ، مدلي ميانه بين روش هاي تبليغاتي مبتني بر Banner و برنامه هاي همبستگي مبتني بر کميسيون است . در روش تبليغاتي مبتني بر Banner ، شرکت تبليغ کننده تمام ريسک را بر عهده مي گيرد. در صورتيکه فردي بر روي Banner کليک ننمايد ، تبليغ کننده پول خود را از دست داده است . در روش اخذ کميسيون ، تمام ريسک بر عهده وب سايت است . در صورتيکه وب سايت تعداد زيادي مشتري را به سايت تجارت الکترونيکي ارسال ( هدايت ) ولي هيچکدام از آنها کالائي را خريداري ننمايند ، مبلغي به وب سايت پرداخت نخواهد شد. در روش CPC دو طرف ريسک موجود را بصورت مشترک قبول مي نمايند.

    پياده سازي يک سايت تجارت الکترونيک

    سه روش عمده براي پياده سازي يک سايت تجارت الکترونيک وجود دارد :
  • Enterprise Computing . در روش فوق شرکت و يا موسسه مربوط اقدام به تهيه سخت افزار ، نرم افزار و کارشناسان ورزيده به منظور ايجاد وب سايت تجارت الکترونيکي خود مي نمايد. آمازون و ساير شرکت هاي بزرگ از روش فوق استفاده مي نمايند. انتخاب روش فوق مشروط به وجود عوامل زير است :
    - شرکت مربوطه داراي ترافيک بسيار بالائي است ( چندين ميليون در هر ماه )
    - شرکت مربوطه داراي يک بانک اطلاعاتي بزرگ بوده که شامل کاتولوگ هاي مربوط به محصولات است ( مخصوصا" اگر کاتولوگ ها بسرعت تغيير مي يابند ).
    - شرکت مربوطه داراي يک چرخه فروش پيچيده بوده که مستلزم استفاده از فرم هاي اختصاصي ، جداول متفاوت قيمت و ... است .
    - شرکت مربوطه داراي ساير پردازش هاي تجاري بوده و قصد ارتباط و پيوستگي آنها با سايت تجارت الکترونيکي وجود دارد.
  • سرويس هاي ميزباني مجازي . فروشنده تجهيزات و نرم افزارهاي مربوط را بعنوان يک بسته نرم افزاري اختصتاصي عرضه مي نمايد. بخشي از بسته نرم افزاري شامل امنيت است . دستيابي به بانک اطلاعاتي نيز بخش ديگري از بسته نرم افزاري خواهد بود. با استفاده از پتانسيل هاي موجود در ادامه شرکت مربوطه مي تواند با بخدمت گرفتن طراحان وب و پياده کنندگان مربوطه اقدام به ايجاد و نگهداري سايت تجارت الکترونيکي خود نمايد.
  • تجارت الکترونيکي ساده . اکثر سازمانها و شرکت ها از روش فوق براي پياده سازي سايت تجارت الکترونيکي استفاده مي نمايند.سيستم شامل مجموعه اي از فرم هاي ساده بوده که توسط متقاضي تکميل مي گردند. نرم افزار مربوطه در ادامه تمام صفحات وب ذيربط را توليد مي نمايد.
  • Add Comments
    Name:
    Email:
    User Comments:
    SecurityCode: Captcha ImageChange Image