جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
MP3 Player
-(2 Body) 
MP3 Player
Visitor 229
Category: دنياي فن آوري
MP3 يک سيستم فشرده سازي براي فايل هاي صوتي است که با استفاده از آن حجم فايل ها بدون تاثير منفي در کيفيت صدا ، کاهش پيدا مي نمايد . هدف اصلي سيستم فوق ، فشرده سازي يک فايل صوتي بگونه اي است که اولا" کيفيت آن افت نکرده و ثانيا" حجم آن به ميزان قابل توجهي کاهش پيدا نمايد . در اکثر موارد، ميزان فشرده سازي بين ده تا چهارده برابر يک فايل صوتي معمولي است . مثلا" يک فايل موزيک که داراي ظرفيتي معادل سي و دو مگابايت است ، پس از تبديل به فرمت MP3 ، ظرفيت آن به سه تا چهار مگابايت کاهش پيدا مي نمايد . ايده اوليه سيستم فشرده سازي MP3 به سال هاي 1988 و 1999 بر مي گردد .
MPEG که از کلمات Moving Picture Experts Group اقتباس شده است ، نام گروهي است که سيستم فشرده سازي داده هاي ويديوئي را پياده سازي نموده است . فيلم هاي DVD ، سيستم هاي پخش HDTV و DSS ماهواره اي از مدل فشرده سازي MPEG به منظور کاهش ظرفيت فيلم ها استفاده مي نمايند . سيستم فشرده سازي MPEG شامل يک زير سيستم ديگر به منظور فشرده سازي صدا مي باشد که MPEG Audio Layer-3 ناميده شده و به MP3 معروف شده است .

آيا کيفيت فايل هاي MP3 بهتر از سي دي است ؟

با توجه به اين که MP3 از يک روش فشرده سازي به منظور ذخيره اطلاعات استفاده مي نمايد ، برخي از داده هاي غير ضروري در زمان فشرده سازي حذف مي گردند . بديهي است کيفيت فايل هاي فوق نسبت به ساير فرمت هاي ذخيره سازي که از روش خاصي به منظور فشرده سازي استفاده نمي نمايند ، کمتر خواهد بود . فشرده سازي فايل هاي صوتي با استفاده از سيستم MP3 ، مبتني بر مجموعه حقايقي در رابطه با توانائي انسان در شنيدن صوت است :
• گوش انسان قادر به شنيدن برخي صداها نمي باشد .
• گوش انسان توانائي شنيدن برخي صداها را بهتر از ساير صداها دارد .
• در صورتي که دو موزيک بطور همزمان پخش شوند، ما صرفا" قادر به شنيدن موزيکي مي باشيم که صداي آن بيشتر است .
با توجه به موارد قوق ، مي توان بخش هاي خاصي از يک موزيک را حذف نمود، بدون اين که تاثير قابل توجهي بر روي کيفيت صدا براي شنونده را بدنبال داشته باشد .نسخه هاي MP3 موزيک ها داراي کيفيتي دقيقا" مشابه سي دي original نخواهند بود، چراکه بخش هاي اندکي از موزيک حذف مي گردد .

دستگاه هاي پخش فايل هاي MP3

همزمان با استفاده گسترده از فرمت MP3 و دستاوردهاي آن ، توليد و عرضه دستگاه هاي پخش فايل هايMP3 مورد توجه توليد کنندگان اين عرصه قرار گرفت . دستگاه هاي فوق مشابه ضبط صوت هاي کوچک و يا CD Player مي باشند ، با اين تفاوت عمده که داراي ابعادي کوچکتر بوده و در آنان از حافظه هاي خاصي استفاده مي شود ( استفاده از حافظه solid state در مقابل رسانه هاي ذخيره سازي فيزيکي نظير نوار و يا CD ) . مهمترين تفاوت بين يک دستگاه CD Player قابل حمل با يک MP3 Player :
• بايت هاي حاوي موزيک بر روي CD ذخيره مي گردند ( نه درون حافظه ) .
• بايت هاي حاوي موزيک بر روي CD فشرده شده نمي باشند .
تمامي دستگاه هاي MP3 Player داراي يک برنامه نرم افزاري خاص به منظور انتقال فايل هاي MP3 به درون حافظه player مي باشند.

نحوه عملکرد MP3 Player

در زمان پخش يک فايل صوتي نظير يک موزيک توسط MP3 Player ، عمليات زير انجام مي شود :
• خواندن بايت به بايت موزيک از حافظه
• خارج نمودن اطلاعات از حالت فشرده
• اجراي يکايک بايت ها با استفاده از يک مبدل آنالوگ به ديجيتال
• تقويت سيگنال آنالوگ
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image