جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
BCC و ضرورت استفاده از آن
-(1 Body) 
BCC و ضرورت استفاده از آن
Visitor 335
Category: دنياي فن آوري
به منظور ارسال نامه هاي الکترونيکي از برنامه هاي متعددي نظير Outlook استفاده مي گردد . براي مشخص نمودن آدرس دريافت کنندگان يک Email مي توان از فيلدهاي To و يا CC استفاده نمود . در برخي موارد استفاده از فيلد BCC گزينه اي مناسب و در عين حال ايمن تر به منظور ارسال نامه هاي الکترونيکي است.

BCC چيست ؟

BCC از کلمات blind carbon copy ، اقتباس شده است . با استفاده از BCC ، امکان مخفي نگه داشتن آدرس دريافت کنندگان يک Email ، فراهم مي گردد . بر خلاف آدرس هائي که در فيلد To و يا CC درج و امکان مشاهده آنان توسط ساير دريافت کنندگان وجود دارد ، امکان مشاهده آدرس هاي درج شده در فيلد BCC توسط ساير دريافت کنندگان وجود نخواهد داشت( ارسال نسخه اي از نامه به شخص ثالث بدون اين که به دريافت کننده اوليه نامه اطلاعي داده شده باشد ) .

چرا مي بايست از BCC استفاده نمود ؟

در اين رابطه مي توان به دلايل زير اشاره نمود :
محرمانگي :در برخي موارد لازم است که به دريافت کنندگان يک Email اين امکان داده شود تا بدانند چه افراد ديگري نيز آن را دريافت داشته اند . در برخي حالات ديگر ممکن است شما قصد ارسال يک Email براي چندين دريافت کننده را داريد و نمي خواهيد آنان نسبت به اين موضوع آگاه گردند که نامه ارسالي توسط چه افراد ديگري نيز دريافت شده است . مثلا" زماني که شما يک Email را به نمايندگي از سازمان و يا يک موسسه تجاري براي مشتريان خود ارسال مي نمائيد ، صيانت از ليست مشتريان ، بسيار حائز اهميت مي باشد. در صورتي که از فيلدهاي To و يا CC به منظور ارسال يک Email براي دريافت کنندگان متعددي استفاده مي گردد ، دريافت کنندگان Email هر گونه پاسخي که به پيام ارسالي داده خواهد شد را نيز دريافت خواهند کرد ( مگر اين که فرستنده آنان را از ليست حذف نمايد ) .
پيگيري : در صورتي که قصد پيگيري ، دستيابي و يا آرشيو نامه هاي الکترونيکي ارسالي بر روي يک account ديگر را داشته باشيد، مي توان از BCC استفاده نمود . در چنين مواردي يک نسخه از نامه هاي الکترونيکي ارسالي به صورت اتوماتيک به يک account ديگر و بدون اطلاع دريافت کنندگان Email ارسال مي گردد .
رعايت حقوق دريافت کنندگان : نامه هاي الکترونيکي فوروارد شده ، اغلب شامل ليست هاي طولاني از آدرس هائي است که توسط فرستنده قبلي و با استفاده از فيلد CC ، ارسال شده است . اينگونه آدرس ها عموما" فعال و معتبر بوده و خوراک مناسبي براي توزيع کنندگان نامه هاي الکترونيکي ناخواسته، خواهند بود .علاوه بر اين ، تعداد زيادي از نامه هاي الکترونيکي حاوي ويروس از آدرس هاي Email موجود در پيام هائي که شما دريافت مي نمائيد ، استفاده نموده و اقدام به جمع آوري آدرس هاي فوق مي نمايند .بنابراين، وجود اينگونه ليست هاي طولاني در پيام هاي فوروارد شده ، تمامي آدرس هاي موجود در ليست را در معرض تهديد قرار خواهد داد ( در صورت آلودگي پيام هاي دريافتي ) .
تعداد زيادي از استفاده کنندگان نامه هاي الکترونيکي ، پيام هاي دريافتي را با استفاده از فيلد CC براي تمامي اعضاء موجود در دفترچه آدرس خود، فوروارد مي نمايند . پيشنهاد مي گردد، دوستان خود را تشويق نمائيد در مواردي که قصد فوروارد پيام هائي را براي شما دارند از فيلد BCC ، استفاده نمايند .در چنين مواردي ، امکان مشاهده آدرس Email شما توسط ساير افراد کمتر مي گردد. به منظور پيشگيري در مقابل اينگونه مسائل ، پيشنهاد مي گردد علاوه بر استفاده از BCC در صورت فوروارد نمودن پيام ها ، تمامي آدرس هاي Email موجود در پيام ، نيز حذف گردد .

چگونه مي توان از BCC استفاده نمود ؟

اکثر برنامه هاي ارسال Email داراي گزينه اي به منظور استفاده از فيلد BCC ( پائين تر از فيلد To ) ، مي باشند . در برخي موارد ، ممکن است گزينه فوق به صورت پيش فرض فعال نشده باشد و لازم است از يک گزينه ديگر به منظور فعال نمودن آن استفاده گردد . مثلا" در برنامه Outlook به منظور فعال نمودن فيلد BCC ، مي توان از طريق منوي View گزينه All headers را در زمان ايجاد يک نامه الکترونيکي جديد ، انتخاب نمود .
در صورتي که قصد داريد تمامي دريافت کنندگان يک Email را در فيلد BCC مشخص نمائيد و برنامه ارسال کننده ، اجازه ارسال يک نامه الکترونيکي بدون درج يک آدرس در فيلد To را نمي دهد ، مي توانيد آدرس Email خود را در فيلد To درج نمائيد . بدين ترتيب ، علاوه بر مخفي نگه داشتن هويت ساير دريافت کنندگان ،مي توان از ارسال موفقيت آميز يک پيام نيز اطمينان حاصل نمود .
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image