جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
موفقيت تازه صنعتگران ايراني در عرصه نانو
-(1 Body) 
موفقيت تازه صنعتگران ايراني در عرصه نانو
Visitor 310
Category: دنياي فن آوري
يك شركت نانوفن‌آوري ايران كه سال گذشته با ساخت نخستين ميكروسكوپ‌هاي تونلي روبشي (STM) در كشور به جمع معدود شركت‌هاي ساخت فن‌آوري ساخت اين تجهيزات پيشرفته مورد استفاده در تحقيقات نانو ملحق شده است برنده مناقصه ساخت دو دستگاه ميکروسکوپ براي کشور مالزي شد.
شرکت نانوسيستم پارس (NATSYCO) سازنده ميکروسکپ STM با نام تجاري «نما» در مناقصه ساخت و نصب دو دستگاه ميکروسکوپ براي موسسه تحقيقاتي سيريم برهاد (SIRIM Berhad) مالزي، با پيشنهاد 74 هزار يورو برنده شد.
اين ميکروسکوپ از پيشرفته ترين ابزارهاي اندازه گيري در فن‌آوري نانو به شمار مي رود که تمام مراحل طراحي و ساخت آن توسط محققان کشورمان انجام شده است.
سال گذشته پس از ديدار وزير علوم و فن‌آوري مالزي از کشورمان، پيشنهاد حضور ايران در مناقصه ساخت ميکروسکوپ براي آن کشور، به اين شرکت ايراني ارائه شده بود.
اين شرکت تاکنون چندين دستگاه از اين ميکروسکوپ را توليد کرده و قرارداد فروش هشت دستگاه از آن را با مراکز دانشگاهي و پژوهشي امضا کرده است.
ساخت ميكروسكوپ تونلي روبشي با مشاركت تيمي 15 نفره از متخصصان رشته‌هاي مختلف در اين پروژه حاكي از توانمندي محققان ايراني در عرصه ساخت تجهيزات با تكنولوژي بالا (High Tech) و بومي كردن اين فن‌آوري‌ها در كشور است و به گفته مجريان طرح با دستيابي به فن آوري ساخت ميكروسكوپ‌هاي تونلي روبشي كه مادر مجموعه‌اي از ميكروسكوپ‌ها و تجهيزات پيشرفته نانو است، زمينه ساخت دستگاه‌هاي پيشرفته ديگري نيز هموار مي‌شود.
ستاد ويژه توسعه فن‌آوري نانو با اعلام اين مطلب از اين موفقيت به عنوان نمونه‌اي از توليد ثروت از فن‌آوري نانو در كشور ياد كرده است.
منبع: خبرگزاري آفتاب
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image