جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
Open Source چيست ؟
-(1 Body) 
Open Source چيست ؟
Visitor 200
Category: دنياي فن آوري
اکثر نرم افزارهائي را که شما تهيه و يا از طريق اينترنت Download مي نمائيد ، صرفا" به صورت نسخه هاي ترجمه شده و آماده اجراء در اختيار شما قرار مي گيرند . ترجمه ، فرآيندي است که در آن کد برنامه هاي نوشته شده توسط برنامه نويسان که از آنان به عنوان کد اوليه ( Source Code ) ياد مي شود ، پس از استفاده از برنامه هاي خاصي موسوم به کمپايلرها به بگونه اي ترجمه مي شوند که توسط کامپيوتر قادر درک باشند . اعمال تغييرات دلخواه در اکثر برنامه هاي ترجمه شده ، امري بسيار مشکل و گاها" غير ممکن است . اکثر توليد کنندگان نرم افزار از ويژگي فوق به منظور صيانت و حفاظت از کدهاي نوشته شده ، استفاده مي نمايند .
نرم افزارهاي Open Source نقطه مقابل رويکرد فوق مي باشند . در اينگونه نرم افزارها علاوه بر نسخه ترجمه شده ، کد اوليه نيز در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.بدين ترتيب امکان اعمال تغييرات و يا سفارشي نمودن آن متناسب با خواسته استفاده کنندگان ، فراهم مي گردد . افراديکه از ايده Open Source حمايت مي نمايند بر اين اعتقاد هستند که با اجازه دادن به اشخاصي که علاقه مند به تغيير کد اوليه مي باشند ، امکان استفاده مفيدتر از برنامه فراهم و احتمال بروز خطاء در آنان، کاهش خواهد يافت .

ويژگي نرم افزارهاي Open Source :

• توزيع رايگان . اين نوع برنامه ها ، ممکن است به عنوان بخشي همراه يک بسته نرم افزاري ارائه شوند که به متقاضيان فروخته مي گردند.
• کد منبع مي بايست بهمراه نرم افزار ،ارائه گردد .
• هر شخص مي بايست اجازه تغيير کد اوليه برنامه را داشته باشد .
• نسخه هاي اصلاح شده را مي توان مجددا" توزيع نمود .
• به مجوز ساير نرم افزارها نياز نخواهد بود .
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image