جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
15 وب سايتي كه دنياي وب را متحول كردند
-(0 Body) 
15 وب سايتي كه دنياي وب را متحول كردند
Visitor 162
Category: دنياي فن آوري

نزديک به سه دهه از راه ‌اندازي وب جهاني مي ‌گذرد ، اما هيچ‌ کس به درستي از گستردگي و وسعت اين پديده بزرگ و متحول کننده آگاه نيست ؛ هرچند طي جديد ترين مطالعات ، برآورد محققان حاکي از وجود 40 ميليارد صفحه وب در سطح جهان است . با وجود پيشرفت خيره‌ کننده در توسعه وب جهاني ،‌ بسياري از ما پيشينه‌ و گذشته آن را به فراموشي سپرده ‌ايم اما کافي است نگاهي به دنياي 15 سال قبل بيندازيم . آمازون يک رودخانه بزرگ در جنوب آفريقا و Ryanair نام خطوط هوايي ايرلند بود که به مکان‌ هايي پرواز مي‌ کرد که هيچ‌ کس نامي‌ از آن نشنيده بود ؛ ياهو نيز واژه‌ اي برگرفته از سفر هاي گاليور بود و گوگل اشاره به رقم بسيار بزرگ رياضي داشت ؛ eBay نيز نوعي خط نگارشي بود و ... اما امروزه هر يک از آنها قدرت بزرگي در دنياي وب محسوب مي ‌شوند که نمي ‌توان از تحولي که در جهان اينترنت ايجاد کرده ‌اند به سادگي گذشت ؛ روزنامه معتبر و قديمي‌ گاردين انگليس پانزدهمين سال راه ‌اندازي وب ‌سايت خبري خود را جشن مي‌ گيرد و به همين مناسبت اقدام به معرفي 15 سايت برتر جهاني کرده است که به معناي واقعي کلمه ، دنياي وب را متحول کرده‌اند و در اينجا به آنها اشاره مي شود .
وب سايت نزديک به سه دهه از راه‌ اندازي وب جهاني مي ‌گذرد ، اما هيچ‌ کس به درستي از گستردگي و وسعت اين پديده بزرگ و متحول کننده آگاه نيست ؛ هرچند طي جديد ترين مطالعات ، برآورد محققان حاکي از وجود 40 ميليارد صفحه وب در سطح جهان است .
با وجود پيشرفت خيره ‌کننده در توسعه وب جهاني ،‌ بسياري از ما پيشينه‌ و گذشته آن را به فراموشي سپرده ‌ايم اما کافي است نگاهي به دنياي 15 سال قبل بيندازيم .
آمازون يک رودخانه بزرگ در جنوب آفريقا و Ryanair نام خطوط هوايي ايرلند بود که به مکان‌ هايي پرواز مي ‌کرد که هيچ‌ کس نامي‌ از آن نشنيده بود ؛ ياهو نيز واژه‌ اي برگرفته از سفر هاي گاليور بود و گوگل اشاره به رقم بسيار بزرگ رياضي داشت ؛ eBay نيز نوعي خط نگارشي بود و ....
اما امروزه هر يک از آنها قدرت بزرگي در دنياي وب محسوب مي‌ شوند که نمي ‌توان از تحولي که در جهان اينترنت ايجاد کرده ‌اند به سادگي گذشت ؛ روزنامه معتبر و قديمي‌ گاردين انگليس پانزدهمين سال راه‌ اندازي وب‌ سايت خبري خود را جشن مي ‌گيرد و به همين مناسبت اقدام به معرفي 15 سايت برتر جهاني کرده است که به معناي واقعي کلمه ، دنياي وب را متحول کرده‌ اند و در اينجا به آنها اشاره مي‌ شود:

eBay.com
 

?راه‌اندازي : سال 1995 در آمريکا توسط "پير اميديار"
?تعداد اعضا : 168 ميليون نفر
?نوع سرويس‌دهي: مرکز خريد و مزايده آنلاين
يکي از بزر‌گ ‌ترين وب‌سايت هاي اينترنتي که به کاربران امکان خريد و فروش هرکالايي را مي ‌دهد ؛ شهروندان انگليسي بيش‌تر از هر وب‌سايت ديگري به آن مراجعه مي‌کنند ، به طوري که بيش از 10 ميليون عضو انگليسي دارد و دو سرويس پرداخت آنلاين paypal و skype متعلق به آن است .

wikipedia.com
 

?راه‌اندازي : سال 2001 در آمريکا توسط " جيمي ‌ولز"
?تعداد مراجعه‌کننده : 912 هزار نفر در روز
?نوع‌سرويس‌دهي : لغت‌نامه آنلاين
اگرچه اولين لغت‌نامه اينترنتي در جهان نيست ، اما نخستين لغت‌نامه رايگان آنلاين است که همه امکان دسترسي و ويرايش آن را دارند ،‌ به طوري که کاربران مي‌توانند اقدام به تصحيح يا اضافه کردن مدخل کنند که در مدت چند ثانيه ،‌ نرم‌افزار لغت‌نامه را به‌روز مي‌کند .

napster.com
 

?راه‌اندازي : سال 1999 در آمريکا توسط " شاون فانينگ"
?تعداد اعضا : 500 هزار مشترک پولي
?نوع سرويس‌ دهي : سايت اشتراک فايل
هدف اصلي دانشجوي دانشگاه بوستون آمريکا از طراحي اين وب‌سايت ، به اشتراک گذاشتن فايل‌هاي موسيقي بود . اوج محبوبيت "نپ‌استر" در سال 2000 بود که بيش از 70 ميليون نفر در آن عضويت رايگان داشتند ؛ اما ورشکستگي آن موجب شد تا پس از آن کاربران اقدام به پرداخت مبالغي براي دانلود قطعات موسيقي کنند .

youtube.com
 

?راه‌اندازي : سال 2005 در آمريکا توسط " چاد هورلي " ، " جواد کريم " و " استيون چن"
?ميزان مراجعه : 100 ميليون کليپ در روز
?نوع سرويس ‌دهي : سايت اشتراک ويدئويي
کارمندان سابق شرکت eBay فکر آن را نمي‌ کردند که با راه‌ اندازي اين وب ‌سايت در فوريه 2005 آن را به يکي از محبوب ‌ترين سايت ‌هاي اينترنتي تبديل کنند ، به طوري که اکنون روزانه 100 ميليون کليپ آن مورد تماشاي کاربران قرار مي ‌گيرد ؛ نمايش ويديو هاي موسيقي قديمي ‌و رخداد هاي ورزشي قرن هفدهم از امکانات ويژه آن است و علاوه بر آن ،" يوتيوب " محلي شناخته ‌شده براي بروز استعداد کارگردان ‌هاي آماتور است .

blogger.com
 

?راه‌اندازي : سال 1999 در آمريکا توسط " ايوان ويليامز"
?تعداد اعضا : 5/18 ميليون نفر
?نوع سرويس‌دهي : سيستم راه‌اندازي وبلاگ
در حال حاضر تعداد دقيق بلاگ‌هاي موجود در جهان مشخص نيست ، اما ميليون‌ ها بلاگ اکنون کاربران را وارد خانه‌ هاي شخصي آنلاين کرده‌ اند و در هر دقيقه يک بلاگ راه ‌اندازي مي ‌شود و اين انقلاب اينترنتي را بايد مديون blogger دانست که ايده اوليه بلاگ را در ذهن کاربران ايجاد کرد .

Friendsreunited.com
 

? راه‌اندازي : سال 1991 در انگليس توسط استيو و جولي پانک هورست
? تعداد اعضا : 15 ميليون نفر
? نوع سرويس‌دهي : وب سايتي براي گردهم آوردن همکلاسي‌ هاي قديم
گرچه در ابتداي راه‌ اندازي تعداد مراجعان به اين سايت به زحمت دو رقمي ‌مي ‌شد ، اما محبوبيت آن چنان سريع افزايش يافت که در سال 2001 به علت ميزان بالاي مراجعه ، تنها سرور آن از کار افتاد . هم اکنون هزاران کاربر بطور همزمان از آن استفاده مي ‌کنند و اين نتيجه تلاش زوجي است که براي راه‌ اندازي آن 18 ساعت در روز سختي کشيدند .

Drudgereport.com
 

?راه‌اندازي : سال 1994 در آمريکا توسط " مت دراج"
?ميزان مراجعه : 8 تا 10 ميليون صفحه در روز
?نوع سرويس‌دهي : سايت خبري
درابتدا تنها به عنوان بولتن خبري ايميل کار خود را آغاز کرد ، اما اکنون به يکي از پرنفوذ ترين رسانه ‌هاي خبري در سياست‌گذاري آمريکا تبديل شده و در طول 12 ماه گذشته بيش از 5/3 ميليارد مراجعه داشته است و اولين منبع آنلاين اخبار فوري به شمار مي ‌آيد .

Myspace.com
 

?راه‌اندازي : سال 2003 در آمريکا توسط " تام اندرسون " و " کريس دي ولف"
?تعداد کاربران : 100 ميليون نفر
?نوع سرويس‌دهي : سايت شبکه اجتماعي
از محبوبيت " ماي اسپيس " همين بس که ميزان مراجعه به آن در انگليس از شبکه خبري BBC نيز بيش‌تر است . اين وب سايت 100 ميليون عضوي ، تمامي ‌ويژگي‌هاي جوامع اينترنتي را دارد و به کاربران امکان برنامه‌ريزي براي رخدادها را مي‌دهد . " ماي‌اسپيس " اکنون چهارمين وب ‌سايت پربيننده در جهان است که امکان آپلود و گوش‌ کردن به موسيقي را مي‌دهد و اکنون 2/2 ميليون گروه موسيقي و خواننده جذب آن شده‌اند .

Amazon.com
 

? راه‌اندازي : سال 1994 در آمريکا توسط " جف بزوس"
? تعداد کاربران : بيش از 35 ميليون نفر از 250 کشور جهان
? نوع‌سرويس‌دهي : فروشگاه اينترنتي ، عمدتا کتاب ، CD ، DVD
بزرگ‌ترين فروشگاه کتاب جهان است که ابتدا " کادابرا " نام داشت ، اما نام آمازون به عنوان چيزي غير قابل ‌توقف و بزرگ براي آن انتخاب شد که اکنون درآمد هفت ميليارد دلاري آن در سال به خوبي اثبات کننده نام آن است . موفقيت آمازون تا جايي پيش رفت که موسس آن در سال 1999 از سوي مجله آمريکايي " تايم " مرد سال جهان لقب گرفت .

Slashdot.org
 

?راه‌اندازي : سال 1997 توسط "راب مالدا"
?تعداد کاربران : 5/5 ميليون نفر در ماه
?نوع‌سرويس‌دهي: وب‌سايت اخبار فناوري
يکي از وب ‌سايت ‌هاي شلوغ و پرترافيک جهان که امکان گفت ‌و گو و بحث براي متخصصان و دانشمندان را فراهم ساخته و منبع مرجع اخبار فناوري محسوب مي‌شود . بيش ‌تر قسمت ‌هاي سايت توسط کاربران نوشته و تنظيم مي ‌شود و برخي مواقع اظهارنظر هاي کاربران در خصوص يک موضوع ، از 10 هزار مورد نيز مي ‌گذرد .

Salon.com
 

?راه‌اندازي : سال 1995 در آمريکا توسط "ديويد تالبوت"
?تعداد کاربران: 5/2 ميليون تا 5/3 ميليون بازديدکننده در ماه
?نوع سرويس‌دهي : مجله اينترنتي
اولين وب‌ سايت جهان که به‌دست چند روزنامه ‌نگار و با هدف ترويج روزنامه‌ نگاري آنلاين راه‌ اندازي شد . مقالات و يادداشت‌ هاي اين سايت در خصوص مرگ پرنسس دايانا و رسوايي اخلاقي بيل کلينتون همچنان در يادها‌ زنده است . استفاده از آن به صورت حق اشتراک است .

Craigslist.org
 

?راه‌اندازي : سال 1995در آمريکا توسط " کريگ نيومارک"
?ميزان مراجعه : چهار ميليارد صفحه در ماه
?نوع سرويس‌دهي : يک وب‌سايت ويژه براي جوامع شهري آنلاين
يکي از ساده ‌ترين وب‌سايت ‌هاي اينترنت است و البته يکي پرقدرت‌ ترين آنها . سادگي آن از اين جهت است که تنها‌ يک تابلوي اعلانات رايگان است ، اما محبوبيت آن که قدرت ‌اش را چشمگير ساخته است به خاطر مواردي از جمله اجاره آپارتمان ، فروش خودرو ، پيدا کردن کار ، گذراندن اوقات فراغت و غيره است . در اين سايت به همگي سوالات پاسخ داده مي‌شود و به طور کلي اين سايت زندگي شهري را در آمريکا متحول کرده است .

Google.com
 

?راه‌اندازي : سال 1998 در آمريکا توسط " لري پيج " و " سرگئي برين"
?ميزان مراجعه : يک ميليارد جست‌وجو در روز
?نوع‌سرويس‌دهي : جست ‌و جوي اينترنتي ، منبع خبري و ....
هم اکنون ، نام گوگل به لطف شهرت بي ‌نظير آن ، به عنوان يک فعل جديد در لغت‌ نامه آکسفورد قرار داده شده است .
گوگل بزرگ‌ ترين موتور جست‌ و جوي اينترنتي در جهان است که سريع‌ ترين رشد را در ميان ساير شرکت‌ هاي جهان داشته و ارزش سهام آن اکنون فراتر از 13 ميليارد دلار است ؛ سرويس ‌هاي متعدد پست الکترونيکي ( Gmail ) ، سرويس نقشه ( google map ) ، مقايسه قيمت ( froogle ) ، تلفن رايگان ( Google Talk ) و غيره ، آن را به دومين وب‌ سايت پر مراجعه جهان تبديل کرده است .

Yahoo.com
 

?راه‌ اندازي : سال 1994 در آمريکا توسط " ديويد فليو " و " جري يانگ"
?تعداد کاربران : 400 ميليون نفر
?نوع سرويس‌دهي : پورتال اينترنت و سازمان رسانه ‌اي
ياهو با 4/3 ميليارد صفحه مراجعه در روز ، بالاترين تعداد بازديدکننده اينترنت را در جهان دارد . سرويس ‌هاي پيام فوري ، اخبار و ايميل آن در جهان بالا ترين سطح محبوبيت را دارند و گوگل تنها رقيب جدي ياهو محسوب مي‌ شود .

Easyjet.com
 

?راه‌اندازي : سال 1995 در انگليس توسط "هاجي لوآنو"
?تعداد کاربران : 30 ميليون مسافر در سال گذشته
?نوع سرويس ‌دهي : هزينه خطوط هوايي
اولين مکان آنلاين براي رزرو بليط هواپيما که در ابتدا تصور نمي ‌شد بتواند تعداد کافي مسافر براي پرواز هواپيماها تدارک ببيند . در اين سايت علاوه بر رزرو بليط ، مي ‌توان هتل محل اقامت ، اجاره خودرو در شهر مقصد و ديگر خدمات مربوطه را به صورت آنلاين انجام داد .
منبع:وفاق
ارسال توسط کاربر محترم سايت : sajad2007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image