جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد
-(0 Body) 
کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد
Visitor 462
Category: دنياي فن آوري
امنيت، تمام آن چيزي است که براي حفاظت از اطلاعات و داده هاي خود نياز داريد و براي تامين آن نيازمند رعايت برخي اصول و استفاده از ابزارهاي مناسب هستيد.
اين روزها پرداخت ها و بررسي وضعيت حساب بانکي و ارتباطات ما بيشتر وابسته به کامپيوتر و اينترنت شده است. پس براي حفاظت از اطلاعات حساس مان بايد کامپيوترمان را مجهز کنيم و با پيشگيري، مانع از به وجود آمدن خطرات شويم. در اين مطلب ابزارهايي ضروري و در عين حال رايگان را که براي افزايش ضريب امنيت کامپيوتر، لازم هستند، معرفي کرده ايم. استفاده از اين ابزارها کامپيوتر شما را تا حد زيادي از خطرات دور نگه مي دارد.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

1- AVG Anti-Virus (ويندوز)
 

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

وجود يک آنتي ويروس از اولويت هاي امنيتي براي حفاظت از کامپيوتر است. انتخاب هاي زيادي براي يک آنتي ويروس مناسب و امن وجود دارد. نسخه هاي رايگان و تجاري زيادي نيز مي توانند مد نظر قرار گيرند. اما آنتي ويروس هاي رايگان مناسب با کاربري مطلوب وجود دارند که مي توانند به خوبي از کامپيوتر شما محافظت کنند.
‏AVG آنتي ويروسي رايگان، قدرتمند و محبوب است. اين ضدويروس با قابليت هايي همچون حفاظت بي درنگ، آپديت روزانه، اسکن ايميل ها، پاک سازي کوکي هاي مشکوک، اسکن نتايج جستجو و اعلام خطر براي لينک هاي مشکوک و همچنين امکان اسکن سريع و ويروس يابي مي تواند به خوبي امنيت کامپيوتر شما را تامين کند و آن را از شر ويروس ها و خطرات در امان بدارد.
استفاده از آنتي ويروس رايگان اَوَست نيز پيشنهاد مي شود.
‏‏

2- MalwareBytes Anti-Malware (ويندوز)
 

مالوربايت يکي از نرم افزارهاي قدرتمند و محبوب در زمينه شناسايي بد افزارها در سيستم است. اين نرم افزار با ظاهري ساده و کاربري و قدرت شناسايي بالا، بيش از 8 ميليون بار از سرورهاي download.com دانلود شده و رتبه ششمين نرم افزار پر دانلود را به دست آورده است. همچنين به عنوان دومين نرم افزار ضد بد افزار در اين سايت شناخته شده است. اين آمار و ارقام نشان از محبوبيت و قدرت بالاي MalwareBytes دارد.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

در تست هاي انجام شده مشخص شده که اين نرم افزار در مقايسه با ساير نرم افزارهاي مشابه، توانايي بيشتري در شناسايي انواع مختلف بد افزارها دارد ضمن اينکه به نسبت ساير نرم افزارها در اين دسته بندي، مقدار زيادي از حجم رم را اشغال نمي کند.
به تازگي قابليت جديدي به آخرين نسخه از اين نرم افزار اضافه شده که به کاربر در اسکن پوشه يا فايلي خاص، کمک مي کند. بدين ترتيب که در منوي راست کليک گزينه Scan with MalwareBytes Anti-Malware اضافه شده است و به راحتي با کليک راست بر روي پوشه يا فايل مورد نظر مي توان آن را از وجود بد افزاراهاي احتمالي بررسي کرد.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

البته اين نرم افزار علاوه بر توانايي در شناسايي و نابود سازي بد افزارها، قادر به شناسايي جاسوس افزارها و پاک کردن آنها از سيستم مي باشد.
نسخه رايگان اين نرم افزار قابليت شناسايي و پاک سازي بدافزارها و جاسوس افزارها را تنها هنگام اسکن دارد. اما نسخه تجاري آن که 25 دلار قيمت دارد، مي تواند به صورت خودکار و قبل از آنکه بد افزارهاي احتمالي فعال شوند و خطري براي سيستم به وجود آورند، آنها را شناسايي و نابود نمايد.
جهت شناسايي و نابود سازي بد افزارها نرم افزار Ad-aware نيز پيشنهاد مي شود. به تازگي شرکت توليد کننده اين نرم افزار، آنتي ويروس توليدي خود را هم به نسخه رايگان Ad-aware اضافه کرده است.
‏‏

3- Spyware Termination (ويندوز)
 

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

اين نرم افزار با راه اندازي آسان و امکانات مطلوب طراحي شده، و براي قشر وسيعي از کاربران عادي تا حرفه اي مناسب و کاربردي است. مهمترين قابليت اين نرم افزار، “سپر حفاظتي بي درنگ” است. اين سپر حفاظتي بدون اينکه شما متوجه شويد، بي وقفه مشغول بررسي وضعيت سيستم و حفاظت از آن در برابر خطرات شناخته شده و نا شناخته است.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

همچنين اين نرم افزار با قابليت زمان بندي براي به روز رساني و اسکن خودکار امنيت سيستم شما را تامين مي کند.
همچنين استفاده از نرم افزار Spybot نيز توصيه مي شود.

‏4- Comodo Firewall Pro (ويندوز)
 

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

فايروال به عنوان نگهبانِ دروازه عبور و مرور اطلاعات به سيستم شما، جزو مهمترين نرم افزارهاي حفاظت از کامپيوتر به شمار مي رود و نصب آن بر روي هر سيستمي ضروري است. اين نرم افزارها جلوي رد و بدل شدن اطلاعات مشکوک را مي گيرند و اجازه دسترسي هاي خطرناک به قسمت هاي حساس سيستم عامل و اطلاعات آن را نمي دهند. با وجود اينکه وجود يک فايروال از مشکلات زيادي پيشگيري مي کند، اما کاربران زيادي از اهميت نصب فايروال بر روي کامپيوترشان ناآگاهند.
ويندوز ايکس پي، ويستا و سون از يک فايروال که به صورت پيش فرض به همراه سيستم عامل نصب مي شود، بهره مي برند. اما اين فايروال، به اندازه کافي کاربردي و قابل اعتماد نيست. به همين خاطر استفاده از يک نرم افزار جايگزين همانند Comodo پيشنهاد مي شود.
‏Comodo به صورت هوشمند، اجازه ورود فايل ها را از منابع مشکوک را نمي دهد. همچنين براي خروج داده ها از کامپيوتر به يک منبع ناشناس و مشکوک نيز از شما اجازه مي گيرد.
کومودو به صورت خودکار نرم افزارهايي که تازه نصب يا استفاده کرده ايد شناسايي مي کند. از ميان آنها در صورتي که نرم افزاري براي اولين بار اجازه دسترسي به اينترنت را بخواهد، کومودو از دسترسي آن جلوگيري و قبل از هر چيز آن را به کاربر اطلاع مي دهد.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

البته در بسياري مواقع تهديدي متوجه شما نمي شود. اما بايد مراقب بوده، اطلاعات را به دقت مرور کنيد و سپس اجازه دسترسي را صادر کنيد.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

علاوه بر اين، کومودو با امکاني که Defense+Host Intrusion Prevention ناميده مي شود، قابليت شناسايي بدافزارهاي احتمالي را قبل از تهديدها و صدمات، به شما مي دهد.
نکته: همانطور که احتمالاً مي دانيد، پس از نصب فايروال، در مورد اجازه دسترسي نرم افزارها به اينترنت از شما سوال مي شود. لازم است اجازه دسترسي نرم افزارها به اينترنت را با دقت و حوصله مطالعه و سپس اجازه را صادر نماييد.
‏‏

5- NoScript (فايرفاکس)
 

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

اين افزونه تا به حال بيش از 42 ميليون بار دانلود شده. به همين واسطه محبوب ترين افزونه فايرفاکس شناخته شده است. اين افزونه امنيت را به وبگردي شما هديه مي کند. NoScript هر چيزي که به صورت بالقوه مي تواند براي کامپيوتر شما مضر و خطرناک باشد، مسدود مي کند. جاوا، جاوا اسکريپت، فلش و … از جمله اجزايي هستند که مي توانند براي کامپيوتر شما خطرناک باشند.
در صورتي که از امنيت اطلاعات و اجزاي يک صفحه اينترنتي مطمئن هستيد و مي خواهيد NoScript آن را بلاک نکند، مي توانيد به راحتي سايت مربوطه را به ليست سايت هاي سالم (Trusted Sites) بفرستيد تا همه قسمت هاي سايت براي شما قابل رويت و دسترسي باشد.
به عنوان مثال در صورتي که پس از نصب NoScript به سايت YouTube مراجعه کنيد، ويدئوهاي آن لود نمي شوند. براي نمايش آنها مي توانيد يوتيوب را به ليست سايت هاي سالم در NoScript بفرستيد.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

براي اضافه کردن يک سايت به ليست سايت هاي سالم، مطابق تصوير زير بر روي Option در پايين پنجره فايرفاکس کليک و سايت مربوطه را به Trusted Sites بفرستيد.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

با اضافه کردن سايت به ليست سايت هاي سالم، تنها اجزايي که از دامين مربوطه در صفحه قرار گرفته اند و در صورتي که از ساير سايت ها نيز در سايت مربوطه چيزي قرار گرفته باشد، NoScript اجازه نمايش آن را نمي دهد. براي اينکه کليه اجزاي سايت مربوطه در صفحه نمايش داده شوند، مي توانيد گزينه Allow all this page را انتخاب نماييد.
‏‏

6- LastPass (فايرفاکس، اينترنت اکسپلورر، کروم، سافاري)
 

قبلاً در نگهبان درباره مزاياي استفاده از LastPass مطالعه کرده ايد. با استفاده از آن مي توانيد به راحتي و با حداکثر امنيت، از رمزهاي عبور و اطلاعات حساس خود محافظت و در عين حال به راحتي به آنها دسترسي داشته باشيد.
لست پس به صورت افزونه بر روي مرورگر هاي مختلف نصب شده و در اختيار شما قرار مي گيرد. همچنين از طريق سايت و نسخه هاي موبايل نيز دسترسي به آن امکان پذير است. اين افزونه با رمزگذاري اطلاعات رمزعبور و انتقال رمزگذاري شده ديتا، از هر گونه دسترسي غير مجاز به رمزهاي عبور شما جلوگيري مي کند. همچنين امکان ايجاد رمزهاي عبور امن و تصادفي نيز با لست پس در اختيار شما قرار مي گيرد.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد

ثبت نام و استفاده از اين افزونه بسيار سريع و آسان است. همچنين در صورتي که در حال حاضر از نرم افزارهايي مشابه براي مديريت رمزهاي عبور استفاده مي کنيد، به راحتي مي توانيد اطلاعات خود را به لست پس Import نموده و از مزاياي آن استفاده کنيد.
‏‏

7- (WOT(Web Of Ttust (فايرفاکس، اينترنت اکسپلورر، کروم، سافاري)
 

اين افزونه نيز همانند NoScript به يکي از محبوب ترين افزونه هاي فايرفاکس مبدل شده است. WOT مي تواند قبل از اينکه سايتي را مرور کنيد، ميزان امنيت و خطر آن را براي کاربر مشخص کند. سايت هايي که حاوي کدهاي مخرب، اطلاعات ناسالم و بدافزار هستند توسط WOT شناسايي و به کاربر اطلاع داده مي شوند.
اين افزونه با تطبيق اطلاعات سايت ها با بانک اطلاعاتي خود، عمل تشخيص سطح سلامت سايت ها را انجام مي دهد و با قرار دادن دواير رنگي سبز، زرد و قرمز کاربر را از وضعيت سايت و ريسک پذيري در بازديد آن، آگاه مي کند.

کامپيوتر خود را با هفت ابزار امنيتي ايمن کنيد


منبع:http://www.barsam.ir
ارسال توسط کاربر محترم سايت : hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image