جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
Patch چيست ؟
-(2 Body) 
Patch چيست ؟
Visitor 341
Category: دنياي فن آوري
توليد کنندگان نرم افزار پس از آگاهي از وجود نقاط آسيب پذير در محصولات خود ، با ارائه Patch هاي لازم اقدام به برطرف نمودن مسئله و حل مشکل ايجاد شده ، مي نمايند . تمامي کاربران کامپيوتر مي بايست از نصب آخرين Patch هاي ارائه شده مرتبط با محصولات نرم افزاري که بر روي سيستم خود استفاده مي نمايند ، مطئمن گردند . اعتقاد عملي به سياست فوق ، ضريب حفاظتي و امنيتي سيستم شما را افزايش خواهد داد .
همانند وصله هاي يک لباس که باعث بهبود سوراخ ها و روزنه هاي موجود مي گردد ، وصله هاي نرم افزاري باعث بهبود سوراخ ها و حفره هاي موجود در برنامه هاي نرم افزاري مي گردند . Patch ها ، يک مشکل خاص و يا نقطه آسيب پذير در يک نرم افزار را برطرف مي نمايند . در برخي موارد توليد کنندگان نرم افزار در مقابل ارائه يک patch ، اقدام به ارائه يک نسخه جديد از نرم افزارهاي خود مي نمايند ( ارتقاء نرم افزار ). توليد کنندگان نرم افزار ممکن است به نسخه جديد ارتقاء يافته به عنوان يک patch مراجعه نمايند .

نحوه آگاهي از patch مورد نياز

توليد کنندگان نرم افزار پس از آماده شدن patch ها ، آنان را بر روي وب سايت هاي خود ارائه خواهند داد . کاربران کامپيوتر مي توانند با مراجعه به سايت شرکت عرضه کننده محصول نرم افزاري در مرحله اول از ارائه Patch جديد آگاهي يافته و در مرحله دوم با دريافت و نصب آن ، نرم افزار نصب شده بر روي سيستم خود را ارتقاء دهند . پس از ارائه يک patch ، مي بايست سريعا" اقدام به نصب آن بر روي سيستم شود . بدين ترتيب فرصت استفاده از نقاط آسيب پذير موجود در يک محصول نرم افزاري توسط مهاجمان سلب و امکان موفقيت آنان کاهش مي يابد. برخي نرم افزارها بصورت اتوماتيک بررسي لازم در خصوص ارائه نسخه هاي جديد و بهنگام شده را انجام داده و به کاربران اعلام مي نمايند که يک نسخه جديد ارائه شده و امکان دريافت و نصب آن وجود دارد . برخي از توليد کنندگان نرم افزار ، آماده شدن يک Patch را از طريق Email به اطلاع کاربران مي رسانند. در صورتي که امکان استفاده از تسهيلات فوق وجود داشته باشد ، پيشنهاد مي گردد که از مزاياي آن استفاده گردد. در صورتي که امکان استفاده از پتانسيل هاي اشاره شده وجود نداشته باشد ، مي بايست به صورت ادواري از وب سايت هاي توليد کنندگان بازديد نموده تا در صورتي که يک patch جديد ارائه شده باشد از وجود آن آگاه وسريعا" نسبت به دريافت و نصب آن بر روي سيستم خود اقدام نمود.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image