جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تحويل ويژه
-(2 Body) 
تحويل ويژه
Visitor 207
Category: دنياي فن آوري
آيا اين کلاينت ها نامه الکترونيکي شما را مديريت مي کنند يا آن را نابود مي کنند؟
با وجود Web Mailهايي مانند Gmail با فضاي ذخيره سازي نامحدود (Gmailچيزي حدود 7.5 گيگابايت ظرفيت را براي ذخيره سازي نامه هاي الکترونيکي در اختيار کاربر قرار مي دهد)، و داراي قابليت هاي جستجوي قدرتمند با دسترسي آسان براي کاربران، آيا باز هم دليلي براي استفاده از Email Clientها وجود دارد؟
پيش از اين شما براي دانلود کردن پيام هايتان به يک Email Clientنياز داشتيد، (به خاطر مي آوريد؟) کلاينت ها هنوز هم بک مزيت بزرگ در برابر Web Mailها دارند: نامه الکترونيکي شما در ديسک سخت سيستم خودتان ذخيره مي شود. بنابراين به جاي صرفاً «دسترسي به نامه ها»، آنها را در اختيار کامل داريد و در واقع از آن شما هستند. به وسيله Email Clientشما قادر هستيد که پيام هاي قديمي خود را حتي بدون اتصال به شبکه مرور کنيد.
شما مي توانيد نامه جديد بنويسيد، پاسخ نامه ها خود را بدهيد و زمانيکه امکان اتصال به شبکه را داشتيد آنها را ارسال کنيد. همچنين مي توانيد يک Backup از ايميل خود تهيه کنيد که در هنگام از کار افتادن web Mail و يا حذف هاي سهوي، آسوده خاطر باشيد.
با کليک بر يک Mailto(پروتکلي براي ارسال نامه هاي الکترونيکي) در يک صفحه web کامپيوتر شما به صورت خودکار يک پنجره ايجاد نامه الکترونيکي باز مي کند که آماده ارسال براي گيرنده است. شما مي توانيد در يک مکان با يک حساب کاربري چندگانه کار کنيد. و بالاخره اينکه Email Clientها استفاده از اتصالات بي سيم گوشي هاي موبايل را مؤثرتر مي کند. بدين صورت که براي بازيابي پيام ها اتصال برقرار مي شود سپس در هنگام خواندن و پاسخ دادن متن اتصال قطع مي شود و مجدداً براي ارسال پاسخ ها اتصال برقرار مي گردد. تقريباً شبيه به اتصالات Dialup گذشته.
از ديگر امکانات آنها مي توان به توانايي جستجوي فوري، فيلتر سازي، ايجاد گفتگو، ذخيره سازي پيام ها بدون استفاده از فلدر، برچسب زدن به پيام ها و حتي يکپارچه سازي با سرويس هاي وب بزرگ اشاره کرد. از همه مهمتر اينکه تعامل مستقيم با سرويس هاي Web Mail بزرگ از طريق پروتکل جديد IMP4 (اين پروتکل بهتر از پروتکل POP3 عمل مي کند)، بهترين هاي هر دو دنيا را براي شما فراهم مي آورد. براي مشاهده آورده هاي جديد اين بازار داراي قدمت، سري به Mail Clientهاي معروف و Mail Clientهاي کمتر مورد توجه و نيز Mail Clientهاي تجاري و Open Source مي زنيم.
گاهي ما به عنوان کاربران Mail Clientها تصميم مي گيريم، اين کلاينت ها ميل باکس قديمي ما را با POP3 مديريت کنند و يا اين کار را براي حساب هاي تحت Gmail يا IMP4 انجام بدهند. گاهي نيز تصميم مي گيريم که Mail Clientها درباره اسپم، ليست هاي پستي، ضميمه ها، جستجو و فيلتر سازي، مرتب سازي پيام ها و بايگاني و نيز ساير کاربري هاي ما اقداماتي انجام دهند. با وجود اينکه برخي از آنها به همراه تقويم و يا روزشمارها مديريت ليست هاي ToDo مرورگرهاي وب داخلي و غيره ارائه مي شوند وليکن در نهايت اين ما هستيم که تعيين مي کنيم کدام قابليت مي تواند براي نامه هاي الکترونيکي ما مفيد واقع شوند.

Mozilla Thunderbird 3.1
 

در ابتدا Thunderbird معادل Outlook Express بود مانند Firefox در برابر Internet Explorer (يک جايگزين Open Source براي نرم افزار نه چندان دوست داشتني و ليکن پرکاربرد و مشهور ماکروسافت)
امروزه Outlook Express طرفداران زيادي ندارد وليکن تعداد طرفداران Thunderbird نرخي صعودي دارد. اگرچه سير صعودي کاربرد آن در مقايسه با Firefox به صورت تدريجي بوده و با سرعت کمي در حال رشد است. تعداد نسخه هاي اصلاح شده Thunderbird که در طول حيات آن ارائه شده است، اين کلاينت را همچنان در کنار ساير ابزارهاي Email نگه داشته است. به علاوه تنوع بسيار وسيع Thunderbird در addsonها وThemeها، شخصي سازي را براي کاربر جلب و نيز آسان کرده است.
Thunderbird همانند Mail Clientهاي قديمي، از فلدرسازي استفاده زيادي مي کند. پيام هاي الکترونيکي در داخل Inbox شما ( و يا Inbox مجازي به اين معنا که بيشتر از يک Inbox در يک زمان نگهداري شود) نگهداري مي شود. بقيه کارها مانند ساخت ساير فلدرها و يا زير فلدرها براي بايگاني فايل ها به سليقه خود شما بستگي دارد. (اگر شما تمايل نداريد که با اين فلدرسازي ها سرو کار داشته باشيد مي توانيد از قابليت بايگاني استفاده کنيد. به وسيله اين قابليت مي توانيد پيام هاي داخل فلدرهاي زمانبندي شده را در زمان مقرر آنها حذف کنيد.)
گذشته از مسائل فوق Thunderbird مي تواند هر پيام را اسکن کند و کلمات کليدي و مشخصه هاي آنها را در ديتابيس داخلي خود ذخيره نمايد. تقريباً شبيه به کاري که جستجوي دسکتاپ گوگل انجام مي دهد. هنگاميکه شما قصد نوشتن يک پيام را داريد اگر تنها چند کلمه از آن که به خاطر مي آوريد را تايپ کنيد، پيام فوراً در يک تب جديد نمايش داده خواهد شد. اگر شما پيام هاي بسيار زيادي را دريافت کنيد، Thunderbird آنها را به سرعت براي شما فيلتر مي کند و نتايج جستجو را نمايش مي دهد. بنابراين شما مي توانيد در زمان بسيار کمتري تمام ليست را بررسي و گلچين کنيد. همچنين شما مي توانيد انتخاب کنيد که چه نوع پيام هايي را برايتان نمايش دهد: پيام هاي حاوي فايل هاي ضميمه و يا پيام هاي ارسال شده از اشخاص خاص و يا پيام هاي رسيده از نوع مشخصي از يک حساب کاربري و نيز ذخيره سازي هر دسته از پيام ها در يک فلدر ويژه.
اگر شما يک حساب Web Mail داريد که با POP3 قديمي تنظيم شده است، مي توانيد آنها را نيز به سادگي جستجو کنيد. متأسفانه در برخي موارد کلمه استفاده شده براي جستجو در خلاصه پيام ظاهر نمي شود و مجبور هستيد پيام هاي يافت شده را در تب جديد باز کنيد.
براي فيلتر سازي سريع فلدرهاي پيام از Indexها نيز استفاده مي شود. Thunderbird داراي نوار ابزار کوچکي است که به وسيله آن مي توان تنظيماتي انجام داد تا تنها پيام هايي را که حاوي ضميمه هستند پيام هايي که از سوي افراد شناخته شده داخل دفترچه تلفن هستند، پيام هاي ستاره دار و يا پيام هاي جديد نمايش داده شوند.
Thunderbird همچنين مي تواند به صورت هوشمندانه فلدرهاي موجود در ساير حساب هاي شما را در داخل فلدرهاي مجازي با نام «فلدرهاي يکپارچه» با يکديگر ترکيب کند. براي مثال فلدر نامه هاي الکترونيکي شما (Inbox) در Gmail و پيام هاي ورودي POP3 شما همگي مي توانند در همان «فلدر يکپارچه» نمايش داده شوند. بدين ترتيب حساب هاي مختلف شما به سادگي مونيتور مي شود.
بطور کلي Mozilla Thunderbird يک کلاينت خوب با يک واسط ساده و کامل و سريع است. اين کلاينت سرشار از گزينه هاي متنوع و امکانات فوق العاده است. اگر هيچ يک از کلاينت ها تا بحال نتوانسته اند نظر شما را جلب کنند، Thunderbird بهترين گزينه براي شروع است.

postbox 2.1.4
 

Thunderbird تا قبل از مقايسه با نسخه تجاري مشابه آن Postbox، به نظر Mail Client کامل و مدرني مي آيد. Postbox داراي امکاناتي نوآورانه است که در Mozilla يافت نمي شود. Postbox همانند کاملترين و قويترين نسخه Thunderbird به همراه يک لايه رنگي جالب که ايده گرفته از شرکت Apple است بهترين انتخاب براي افرادي است که بايد با حجم بالاي نامه هاي الکترونيکي دست و پنجه نرم کنند. نه، رايگان نيست اما گاهي لازم است به نوآوري نيز ارج نهاده شود. در مقايسه با آنچه دريافت مي کنيد، 29.95

هزينه بالايي نيست. کساني که با Thunderbird آشنايي دارند، مي دانند که کار کردن با Postbox که بهترين امکانات Thunderbird را نيز دارا مي باشد احساس بسيار خوبي خواهد داشت.
 

برخي از اين امکانات قابليت جستجوي فوري شاخص ها، پشتيباني از IMAP4 ,POP3 برايب چند حساب کاربري، واسط قابل برچسب گذاري موتور اجراي Gecko HTML,Addsonهاي قابل تنظيم و متنوع و نيز قابليت سازگاري با Addsonهاي Thunderbird هستند. Postbox از لحاظ ظاهري اندکي شبيه به Thunderbird است. اما ويژگي ها و امکانات جديدي نيز دارد. يکي از اين امکانات جالب و دلچسب پنجره اي کوچکي است که در کنار هر پنجره حاوي پيام ظاهر مي شود و خلاصه اي از محتويات داخل پيام را نشان مي دهد.
براي مثال اين پنجره ممکن است شامل يک عکس از ارسال کننده پيام باشد (ممکن ايست اين عکس به صورت اختياري از پروفايل Face book او برداشته شده باشد. مانند کاري که دستگاه هاي iphone و يا Android انجام مي دهند.) همچنين پيام را به ساير پيام ها، ضمايم و يا تصاوير موجود از همان ارسال کننده، صرف نظر از اينکه اين اطلاعات در کجا ذخيره و نگهداري مي شوند، متصل مي کند. از ديگر قابليت ها نمايش آدرس هاي فيزيکي داخل پيام ها (و اتصال به Google Map) تصاوير و تمامي Hypertextها و قرار دادن آنها در ليستي است که مي توان به راحتي ميان آنها حرکت کرد.
اين پنجره تمرکز (Focus Pane) همانند نوار ابزار فيلتر ساز در Thunderbird است. فيلترسازي آن به شما کمک مي کند بر جريان کاري خود تمرکز کنيد. کليک بر بخش هاي Focus pane پيام هاي تماس گيرنده هاي دلخواه شما و پيام هاي روزها/هفته/ماه گذشته و يا موضوعات انتخابي شما را نشان مي دهد. Thunderbird برچسب زني نيز مي کند اما متأسفانه GUI نمي توان ميان آنها حرکت کند و آنها را مرتب نمايد. بنابراين دذر postbox اين قابليت سودمندتر و کارآمدتر است. همچنين شما مي توانيد بطور کلي از دست فلدرها رها شويد و يا در صورت نياز از هر دو روش برچسب زني و فلدربندي براي بايگاني استفاده کنيد. عملياتي که Gmail قادر به انجام آن نيست.
علاوه بر قابليت هاي بسيار سريع، Postbox امکانات گفتگويي را از Gmail تقليد کرده است. اگر شما به عنوان مثال 20 پيام را با تماس گيرنده خاصي تحت يک موضوع رد و بدل کرده ايد، Postbox بصورت خودکار پيام ها را جدا مي کند و آنها را در قالب يک پنجره تا شدني نمايش مي دهد و دکمه اي براي پاسخ فوري هر پيام نيز در محل مناسب آن قرار مي دهد. در يک کلام اگر شما مي خواهيد گزينه اي را انتخاب کنيد که تمام قابليت هاي Thunderbird و Gmail را يکجا در قالب يک واسط گرافيکي ساده و جذاب تجربه کنيد، Postbox گزينه اي است که ارزش مصرف زمان را دارد.

Opera 11.10
 

اگر شما ظرف 5 سال اخير با مرورگر وب Opera کار کرده ايد بايد بدانيد که ابتکاري ترين Mail Client بسياري از جوانب را در يک برنامه ساده تجربه کرده ايد. همانند مرورگر وب آن، Opera Mail (سابقاً M2 خوانده مي شد) نيز جايگاه خود را پيدا کرده است. شايد علت آن عدم استفاده اين کلاينت از فلدرسازي است. اکثر Mail Clientها پيام ها را در داخل فلدرهايي ذخيره سازي مي کنند. اخيراً برخي شاخص گذاري ديتابيسي را نيز براي جستجو و فيلتر سازي اضافه کرده اند. Opera پيام ها را تنها در ديتابيس شاخص گذاري شده خود ذخيره مي کند. شما مي توانيد با استفاده از جستجو، برچسب زني و فيلتر سازي در ميان پيام هاي ذخيره شده حرکت کنيد. برخي از اين بخش ها بصورت خودکار توسط خود Opera ساخته مي شوند و شبيه به فلدر هستند (اما در واقع نيستند). براي مثال Opera داراي مدخل هاي ورودي زيادي است که شبيه به فلدر هستند مانند پيام هاي خوانده نشده (Unread)، پيام هاي دريافت شده (Received)، پيام هاي ارسال نشده (Outbox)، پيام هاي ارسال شده (Sent)، هرزنامه ها (Spam) و پيام هاي حذف شده (Trash). تمامي پيام ها از حساب هاي الکترونيکي مختلف شما در اين ديتابيس ذخيره مي شود بنابراين شما مي توانيد بر روي تمامي پيام هاي خود عمليات انجام دهيد و به عنوان مثال شما بر يکي از افراد موجود در دفترچه تلفن خود کليک مي کنيد، فوراً تمامي پيام هاي دريافت شده توسط آن شخص و پيام هاي ارسال شده براي او نمايش داده مي شود. حال شما مي توانيد نتايج خروجي را بسته به نياز خود بر اساس زمان، ضميمه و يا موضوع فيلتر کنيد.
برچسب زني و يا جستجوي ذخيره شده نيز همانند فلدرهاي مجازي عمل مي کنند. چيزي شبيه کاري که Gmail انجام مي دهد. هنگامي که پيام ها برچسب مي خورند، Opera اطلاعات و مشخصه هاي مربوط به آنها را به خاطر مي سپارد، درست همانند Bayesian که از هرزنامه ها را از فيلتر هرزنامه ها به خاطر مي سپارد. opera کلمات کليدي و يا فرستنده پيام ها را بررسي مي کند و يا پيام هاي برچسب خورده مقايسه مي کند. سپس بر اساس وجود نشانه ها، پيام را برچسب گذاري مي کند. البته به صورت دستي هم مي توانيد پيامهايتان را برچسب گذاري کنيد. فرايند يادگيري براي برچسب گذاري خودکار به منظور رسيدن به سطح قابل قبولي از دقت و قابليت اطمينان نيازمند صرف زمان است (حداقل چند هفته) ولي هنگامي که به سطح مورد نظر رسيد پيام هاي الکترونيکي شما به شکل جادويي و بصورت خودکار مرتب مي گردد. در واقع امتياز اصلي opera اين چنين تعريف مي شود: به محض يادگيري قابل قبول براي برچسب گذاري، ديگر هيچ گاه نيازي به مرتب سازي پيام هايتان نخواهيد داشت. اين قابليت هم مي تواند ترسناک باشد بطوريکه شما را کاملاً از آن فراري دهد و هم مي تواند جالب باشد که شما را عاشق خود کند!
فرض کنيد که شما عاشق آن شده ايد، بايد بدانيد که چند عامل منفي نيز وجود دارد. هيچ نوع تنوشت افزار و يا قالب نوشتاري وجود ندارد. پنجره تمام تنها يک صفحه ويرايشي ساده HTML را ارائه مي کند. Opera هيچ روالي براي تجزيه جملات به چيزي شبيه مکالمه ندارد و در واقع موتور تحليل Opera هنوز هم در مورد تحليل و اجراي قالب هاي پيچيده نوشتاري داراي مشکلاتي است. در Opera نحوه باز شدن لينک هاي داخل پيام نيز همانند مرورگرهاي مورد علاقه شنا نيست. چرا که لينک ها در همان صفحه پيام باز مي کند.
در نهايت اگر Mail Client شما داراي 26 هزار پيام در Inbox خود است و هيچ نوع فلدربندي نيز در آن اعمال نشده است، Opera Mail گزينه خوبي براي شما خواهد بود. وليکن اگر به فلدربندي سلسله مراتبي و پيچيده نياز داريد Opera پاسخي براي شما نخواهد داشت.

Microsoft Windows Live Mail 2011
 

Outlook Express با مجموعه هاي Windows XP, Windows 98 به بازار آمد (به همين دليل شهرت آنچناني پيدا نکرد). اما Win7 با هيچ mail Client ديگري همراه نبود.
از آنجا که کاربران خواهان Mail Client رايگاني از ماکروسافت که به صورت دستي دانلود و نصب شود بودند، Windows Live Mail 2011 را به عنوان بخشي از Windows Live Essentials انتخاب نمودند. ممکن است شما تصور کنيد که کلاينت هاي ماکروسافت اندکي نااميد کننده هستند اما در واقع اين چنين نيست. Windows Live Mail (WL-M)رقيب خود OE (Outlook Express) را بر اساس معيارهاي کنار زده است. از امکانات کاربردي گرفته تا ويژگي هاي ظاهري.
بسياري از کاربران به علت تشابه اسمي، به اشتباه Outlook Express را نسخه اي Microsoft Office Outlook مي دانند اما در واقع در بسياري از زمينه ها مي تواند WLN را شبيه نسخه outlook2010 دانست. مانند واسط کاربردي Ribbon، لايه اي که با استفاده از خطوط عمودي جاسازي بهتر در مانيتورهاي داراي صفحه نمايش گسترده را آسانتر مي کند و حتي تقويم آن ( البته امروزه اکثر Mail Client ها داراي تقويم هستند). بنابراين اگر شما تمايل به استفاده از واسط Ribbon داشته و يک Mail Client نسبتاً ساده مي خواهيد، ديگر جستجو به پايان رسيده است!
Ribbon گزينه هايي که به ندرت مورد استفاده قرار مي گيرند را به خوبي مکان يابي مي کند مانند ابزار کنترل خطوطي که مد فشرده سازي صفحه نمايش را امکان پذير مي نمايند (اين کار عموماً Compact View خوانده مي شود) اين قابليت براي Networkها و يا براي تغيير نظم دادن برخي بخش ها بسيار عاليست. (براي مثال براي ستون هاي عنوان که نمي توان روي آنها کليک کرد)
علاوه بر واسط گرافيکي (GUI) جذاب، WLM4 مزيت واقعي و بزرگ را ارائه مي دهد اولين مزيت مربوط به Quick Viewها است. Quick Viewها پيام هاي تمامي حساب هاي کاربري شما را به چند قسمت ساده مانند پيام هاي خوانده نشده (unread Mail) و يا پيام هاي خوانده نشده از فرستندگان دفترچه تلفن (Unread From Contacts) تقسيم مي کند. شما مي توانيد حساب کاربري دلخواه خود را انتخاب کنيد.
مزيت بعدي Conversation View است. Conversation View پيام هايي که داراي موضوع مشابه هستند را در يکم فلدر گروه بندي مي کند. اما مانند Postbox , Gmail پيام ها را با پاسخ به هر يک در يک گروه نشان نمي دهد.
سوم اينکه با اتصال به Microsoft Sky Drive شما مي توانيد براحتي يک دسته بزرگ از عکس هاي خود را از WLM ارسال کنيد. WLM عکس ها را به صورت خودکار در آلبوم عکس SkyDrive آپلود مي کند و تنها شما و گيرنده شما امکان دسترسي و تغيير سايز آنها را دارا مي باشند. سپس مي توانيد آنها را در داخل پيام جديدي که داراي لينکي براي نمايش آنلاين عکس ها در سايز بزرگ هستند، قرار دهيد.
مانند ساير رقبا، WLM داراي شاخص هاي قابل جستجو نيز هستند که ميليون بار بهتر از Outlook Express فرمان ها را جستجو و پيدا مي کند. WLM همچنين داراي فيلترساز هرزنامه است. با وجود اينکه اين فيلتر سازي ايده بسيار خوبي مي تواند باشد و ليکن براي موثر واقع شده نيازمند يادگيري بيشتر است.
Windows Live Mail کاربري خوبي دارد اما کمبود برخي امکانات مانند برچسب زني پيام ها و عدم امکان توسعه با addonها همچنان احساس مي شود.

Microsoft Outlook 2010
 

باور کنيد که ما توصيه نمي کنيم که صرفاً براي ارسال و دريافت پيام هاي الکترونيکي 139.95

هزينه بابت خريد Outlook2010 متحمل شويد ديگر آنکه اگر شما microsoft office professional2010 را هم داشته باشيد مي توانيد از outlook2010 هم بهره مند شويد. Outlook يکي از بهترين و کاملترين کلاينت هايي است که از اواسط Ribbon که با آن آشنايي داريد استفاده کنيد. هنگاميکه در کنار Office قرار مي گيرد امکان يکپارچه سازي با ضميمه هاي Office را نيز فراهم مي کند. اگر اين ويژگي ها نمي تواند نظر شما را جلب کند. پس از ساير Mail Clientها استفاده کنيد.
 

Outlookمانند Windows Live Mail با مونيتورهاي داراي صفحه نمايش گسترده به خوبي کار مي کند. بطور پيش فرض فلدربندي، محتواي فلدرها و پيام ها را در سه پنجره عمودي در کنار يکديگر قرار دارند (همانند WLM مي توانيد موقعيت آنها را در تب View تغيير دهيد.) Outlook از دوتا از بهترين ويژگي هاي WLM محروم است. ساخت آلبوم هاي عکس خودکار در هنگام الصاق عکس ها و نيز دسته بندي پيام ها از حساب هاي کاربري مختلف در فلدرهاي مجازي با کاربري آسان.
از سوي ديگر Outlook کارهايي را مي تواند انجام دهد که WLM نمي تواند (معمولاً اين موارد کم ولي اساسي هستند) مانند برچسب زني پيام ها ( اين بخش Categories خوانده مي شود و با برچسب گذاري Gmail سازگار نيست) و ذخيره صحيح آنها و يا يافتن سريع پيام هايي که در حال مشاهده آن هستيد.
بطور کلي در گروه بندي پيام ها و گفتگوها ضعيف عمل مي کند.

 

برخلاف آنچه انتظار مي رود Outlook در فيلتر سازي هرزنامه ها تمامي رقباي خود را مغلوب کرده است. تمامي کلاينت ها معمولاً از فيلتر کننده هرزنامه Bayesian استفاده مي کنند. Bayesian کلاينت را در يک برهه زماني براي برچسب زني پيام هاي به اصطلاح Junk آموزش مي دهد، سپس با گذشت چند هفته کلاينت آنچه را که تعليم ديده را اجرا مي کند و بصورت خودکار هرزنامه را در فلدر Junk انتقال مي دهد.

يک مشکل در اينجا وجود دارد: هرزنامه نويس ها به خوبي قادر به دور زدن اينگونه فيلترها هستند. نتيجتاً آموزش هاي ديده شده توسط کلاينت بيهوده مي شود. outlook نيز از اين قاعده مستثني نيست اما از آنجا Outlook بطور منظم از سوي ماکروسافت به روزرساني مي شود و اين به روز رساني ها حاوي آخرين ساختار هرزنامه ها هستند، مي تواند بطور مؤثري کلاينت شما را براي فيلتر سازي صحيح آموزش دهد. بنابراين بيشتر ابزار ضد هرزنامه Cloudmark Desktop One اثر بخشي بيشتري نسبت به Outlook دارد و تمامي کلاينت ها نيز به خوبي کار مي کند.
 

در آخراينطور به نظر مي رسد که هدف ماکروسافت از ارائه ي WLM ارائه محصولي است با کاربري آسان در حاليکه هدذف از ارئه outlook ارائه محصولي است با قابليت هاي تکنيکي، و آنچه ما به آن نياز داريم هر دوي آنهاست که همانطور که گفته شده ممکن است در محصولات ساير رقبا يافت مي شود. حتي بدون وجود Ribbon و يا يکپارچگي با office.

پيشنهادات
 

متأسفانه در انتخاب محصولي که »«بهترين انتخاب بر اساس نيازهاي شما» باشد با ناکامي عميقي روبرو هستيم. اما يک برنده واضح در ميان کلاينت هاي معرفي شده وجود دارد. Postbox اگرچه رايگان نيست اما مجموعه اي از ويژگي هايي است که اين Web mail (و به ويژه Gmail) را حقيقتاً جذاب و خوش آيند نموده است. تمامي ويژگي هاي نوآورانه و خلاقانه آن در يک GUI عالي با يک قيمت قابل قبول ارائه شده است. اگر بر رايگان بودن کلاينت اصرار داريد پس Thunderbird يک انتخاب خوب نسبت به سايرين خواهد بود و اگر هيچ وقت خودتان تمايلي به پاک کردن Inboxتان را نداريد Opera را انتخاب کنيد.
منبع: نشريه بزرگراه رايانه، شماره 141.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image