جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
امنيت فيزيکي کامپيوترهاي Laptop
-(1 Body) 
امنيت فيزيکي کامپيوترهاي Laptop
Visitor 316
Category: دنياي فن آوري
تعداد زيادي از کاربران ، خصوصا" افراديکه مسافرت هاي متعدد تجاري و يا علمي را انجام مي دهند ، از کامپيوترهاي Laptop استفاده مي نمايند . استفاده از اين نوع کامپيوترها ، به دليل کوچک بودن و حمل آسان به امري متداول تبديل شده است . با توجه به گسترش استفاده ازکامپيوترهاي فوق ، سارقين نيز بر روي اين موضوع سرمايه گذاري کرده و برنامه ريزي لازم در خصوص سرقت آنان را انجام مي دهند. ( اهدافي جالب ، جذاب و چند منظوره !) . تمامي استفاده کنندگان کامپيوترهاي Laptop ، مي بايست دقت لازم در خصوص حفاظت از ماشين و اطلاعات موجود بر روي آن را داشته باشند .

تهديدات

صرفا" خود شما مي توانيد تشخيص دهيد که با سرقت کامپيوتر ، چه چيزي در معرض تهديد قرار خواهد گرفت . اولين موضوع نگران کننده ، سرقت خود کامپيوتر است و در صورتي که سارق کامپيوتر ، قادر به دستيابي اطلاعات موجود بر روي کامپيوتر گردد ، تمامي اطلاعات در معرض تهديد قرار خواهند گرفت.افراد غير مجاز، نمي بايست به اطلاعات مهم سازمانها و يا اطلاعات حساس مشتريان دستيابي پيدا نمايند . احتمالا" اخبار متعددي در خصوص نگراني و هراس سازمان هائي را شنيده ايد که برخي از کامپيوترهاي Laptop آنان گم و يا به سرقت رفته است . علت اصلي اين همه نگراني به وجود اطلاعات حساس و مهم بر روي اينگونه از کامپيوترها برمي گردد. حتي اگر بر روي آنان، اطلاعات حساس سازماني وجود نداشته باشد ، ساير اطلاعات موجود در معرض تهديد خواهند بود . اطلاعاتي نظير : قرار ملاقات ها ، رمزهاي عبور ، آدرس هاي Email و ساير اطلاعات مرتبط .

توصيه هائي به منظور حفاظت کامپيوترهاي Laptop

• حفاظت از کامپيوتر با استفاده از رمز عبور . پيشنهاد مي گردد به منظور استفاده از کامپيوتر و Log in نمودن به آن از يک رمز عبور استفاده شود ( نحوه انتخاب و حافظت از رمزهاي عبور ) .
• نگهداري کامپيوتر در تمامي مدت نزد خود : در زمان مسافرت ، کامپيوتر Laptop را نزد خود نگهداري نمائيد . در اغلب موارد ، سارقين به دنبال فرصت هاي مناسبي مي باشند که بتوانند به اهداف خود نائل گردند ( بررسي اطاق هاي هتل به منظور دسترسي به کامپيوترهاي بي مراقب ) . در صورتي که قصد شرکت در يک همايش و يا نمايشگاه بازرگاني را داريد ، لازم است به اين موضوع دقت شود که اين نوع مکان ها شرايط مناسب و مطلوبي را براي سارقين فراهم مي نمايند .
• کم اهميت جلوه دادن داشتن يک کامپيوتر Laptop . ضرورتي ندارد که تبليغ داشتن کامپيوتر Laptop خود را براي سارقين انجام دهيد ! سعي نمائيد در مکان هاي عمومي از کامپيوترهاي Laptop استفاده نکرده و براي جابجائي آنان از کيف هاي سنتي استفاده نگردد .
• استفاده از يک قفل و يا دزدگير : تعداد زيادي از شرکت ها، قفل ها و يا دزدگيرهائي را ارائه نموده اند که مي توان با تهيه آنان ، حفاظت کامپيوتر Laptop خود را افزايش داد . در صورتي که شما اغلب مسافرت مي نمائيد و يا در مکان هاي شلوغ مشغول به کار هستيد ، مي توانيد از تجهيزات فوق به منظور ايمن سازي کامپيوتر Laptop خود استفاده نمائيد .
• گرفتن backup از فايل هاي موجود بر روي کامپيوتر . به منظور پيشگيري در خصوص از دست دادن اطلاعات ، پيشنهاد مي گردد از اطلاعات مهم موجود بر روي کامپيوتر، Backup گرفته شده و آنان را در يک مکان جداگانه ذخيره نمائيد ( چند عادت خوب امنيتي ) . در چنين مواردي نه تنها شما قادر به دستيابي اطلاعات خواهيد بود ، بلکه در صورت سرقت کامپيوتر ، امکان بررسي اين موضوع که چه اطلاعاتي در معرض تهديد مي باشند نيز وجود خواهد داشت .

اقدامات لازم در صورت سرقت کامپيوتر

در صورتي که کامپيوتر laptop شما سرقت شده است ، مي بايست در اسرع وقت موضوع را به اطلاع سازمان هاي ذيربط قانوني رسانده تا آنان مراحل و اقدامات لازم را انجام دهند . در صورتي که بر روي کامپيوتر ، اطلاعات حساس سازماني و يا اطلاعات مربوط به مشتريان وجود داشته است ، مي بايست بلافاصله موضوع را به اطلاع افراد مسئول در سازمان خود رسانده تا آنان سريعا" اقدامات لازم را انجام دهند .
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image