جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تهيه مطلب براي وب سايت - 2
-(0 Body) 
تهيه مطلب براي وب سايت - 2
Visitor 302
Category: دنياي فن آوري
چه مطلبي مخاطب سايت شما را بيشتر جذب مي کند؟

جلب نظر کاربران

يکي از موثرترين کارهايي که ميتوانيد در وب سايت خود انجام دهيد، قدرت دادن به کاربران است. به آنها قدرت انتخاب بدهيد. ابزارها و ويژيگهايي در سايت خود قرار دهيد تا کاربر بتواند وب سايت را کنترل کند. در اينجا به چند نمونه اشاره ميکنيم:
  • 1 - جستجو يا Search، به کاربر امکان ميدهد تا به دنبال کلمه يا عبارتي بگردد و يا با وارد کردن کلمه کليدي، به مطالب مورد نظر خود دسترسي پيدا کند.
  • 2 - فرمهاي Online با انواع موضوعات و تعداد پرسشهاي مختلف، فقط به ياد داشته ياشيد که صحت بعضي موارد بايد قبل از ثبت يا submit فرم، بايد چک شوند.مانند آدرس e-mail.
  • 3 - راه اندازي بخش مخصوص اعضا يا Members only. آيا در وب سايت شما بخشي وجود دارد که ورود به آن تنها با وارد کردن نام و کلمه عبور امکان پذير است؟ اين رمزهاي عبور در کجا نگهداري ميشوند؟ اگر کاربري رمز عبور خود را فراموش کند چه بايد بکند؟
  • 4 - تهيه پرسشنامه / راي گيري و ... فقط تعداد، مقدار و چگونگي ارائه آنها را مشخص کنيد. در ضمن، ميخواهيد با اين اطلاعات چه کنيد؟
  • 5 - استفاده از انيميشن. چگونه ميتوانيد و چگونه بايد از برنامه هايي مانند فلش Flash استفاده کنيد تا به سايت خود تحرک و زندگي ببخشيد و محصولات و خدمات خود را بهتر نمايش دهيد؟
  • 6 - پذيرش مشترکين. با پر کردن فرم اشتراک چه خدماتي به مخاطبين خود ارائه ميدهيد؟ خبرنامه، محصولات مجاني يا ...؟
  • 7 - لينک به سايتهاي ديگر. در اين مورد بايد وسايلي در اختيار داشته باشيد تا به طور خودکار صحت لينکها را تاييد کند.
  • 8 - فايلهاي قابل download شدن. نوع فايلها را مشخص کنيد، PDF، تصوير يا صوت، در هر صورت فرمت فايلها و شرايط استفاده از آن بايد مشخص شود.
  • 9 - بخشي براي تماس با شما يا Contact Us- چه وسايلي براي تماس با شما در سايت ارائه ميکنيد؟ E-MAIL، شماره تلفن يا نشاني دفتر کار؟
  • 10 - نقشه سايت. نقشه سايت شما چگونه بايد باشد؟ فقط از لينکهاي نوشتاري استفاده ميکنيد يا تصاوير را ترجيح ميدهيد؟
  • 11 - نسخه بدون تصوير يا Text-onlyسايت. آيا براي کاربراني که مشکل بينايي داشته يا از شبکه هاي کند يا گران قيمت استفاده ميکنند، يک نسخه بدون تصوير از سايت تهيه ميکنيد؟
  • 12 - متن چند زبانه. آيا چنين الزامي هست؟ اگر جواب مثبت است،متن به چند زبان بايد باشد؟ چه بخشهايي از سايت بايد چند زبانه باشد؟ در کدام صفحه از سايت کاربر ميتواند زبان را تغيير دهد؟ صفحه اصلي؟ صفحه فرعي؟
  • 13 - پيش بيني امکانات چاپ و bookmaking (امکان حفظ آدرس سايت در بخش favorites) آيا کاربران ميتوانند صفحه هايي را حفظ کنند يا آنها را صفحه اصلي يا home page خود قرار دهند؟

    چه کاري بايد انجام دهيم

    زمان و بودجه عوامل تعيين کننده اي در برقرار کردن چنين امکاناتي در سايت هستند، پس مهمترين کار، فهرست بندي بر اساس اهميت اين امکانات است. مجموعه سوالات زير در اين باره به شما کمک ميکند:
  • 1 - آيا وجود اين امکان يا function ارزش اهداف و ديدگاههاي سايت را افزايش ميدهد؟
  • 2 - آيا سيستم کامپيوتري فعلي شما، مديران توليد و database ها اين مشخصه يا featureرا پشتيباني ميکنند؟ اگر اينطور نيست، چه مقدار کار و هزينه براي رسيدن به آن مورد نياز است؟
  • 3 - آيا اين مشخصه، موجب صرفه جويي در وقت و هزينه براي شرکت- مانند کاهش هزينه پرينت، تلفن يا ..- خواهد شد؟
  • 4 - آيا اين function يک جريان سودآور- مانند فروشگاه online- به وجود خواهد آورد؟
  • 5 - آيا براي به دست آوردن اين function بايد هزينه هايي- از قبيل هزينه دريافت مجوز- را تقبل کرد؟
  • 6 - آيا کارکنان شرکت براي استفاده از اين امکانات نياز به تعليم خاصي دارند؟
  • 7 - با اضافه کردن اين function، سرعت سايت تغيير خواهد کرد؟
  • 8 - آيا وجود اين function ، کاربران را به نوع خاصي از نرم افزارها يا سرعت بالاي دستگاه نيازمند خواهد کرد؟
  • 9 - پاسخهايي که به سوالات بالا داده ايد را بررسي کنيد، زمان و هزينه آن را هم در نظر بگيريد و روش صحيح را انتخاب نماييد. (ادامه دارد ...)
    منبع: http://www.senmerv.com
  • Add Comments
    Name:
    Email:  
    User Comments:
    SecurityCode: Captcha ImageChange Image