جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ترفندهاي جستجو در گوگل (قسمت دوم)
-(3 Body) 
ترفندهاي جستجو در گوگل (قسمت دوم)
Visitor 307
Category: دنياي فن آوري

دخالت آشکار:

روي هم رفته گوگل براي تمام کيوردها و عباراتي که شما مشخص مي‌کنيد، جستجو را انجام خواهد داد (به جز آنهايي که شما با علامت – آن‌ها را ناديده گرفته‌ايد) گرچه کلمات معيني وجود دارد که گوگل آنها را به دليل رواج زياد در جستجو ناديده مي‌گيرد. اين لغات به شرح زير هستند که لغات توقف ناميده مي‌شوند.
"I", "a", "the", "of"
شما مي‌توانيد با اضافه کردن کاراکتر + گوگل را وادار کنيد که کلمات توقف را نيز در نظر بگيرد:
+the king
همچنين کلمات توقفي که داخل عبارت کوتيشن‌دار نوشته مي‌شوند، ناديده گرفته نمي‌شوند مثل:
"the move" glam

که نتايجي دقيقتر از نتيجه زير دارد:

the move glam
طبعا به خاطر اينکه گوگل کلمه the را در جستجوي اول در نظر گرفته است، اما در دومي آن‌را ناديده گرفته است.

مترادف‌ها:

گاهي اوقات شما احساس مي‌کنيد که شما از بعضي نتايج مفيد بي‌بهره مانده‌ايد، زيرا کيورد يا کيوردهايي که شما انتخاب کرده‌ايد، تنها راه بيان آنچه که به دنبالش هستيد، نيستند. اپراتور مترادف گوگل کاراکتر ~ است که زماني که هر تعداد کيورد در جستجوي شما بيايد از گوگل مي‌خواهد که تنها معادل‌هاي دقيق را در نظر نگيرد، بلکه آنچه گوگل فکر مي‌کند که هم‌معني و مترادف کيوردها هستند را نيز، در بر گيرد.

مثل جستجو براي:

~ape
که نتايجي را با کلماتي از قبيل ميمون، گوريل، شانپانزه و ... (چه به صورت مفرد و چه به صورت جمع) در بر خواهد داشت که ميمون يا خويشاوندان متناسب با او را در بر دارد چنانکه گويا شما سرچ کرده‌ايد براي:
monkey gorilla chimpanzee
که حتي شامل بعضي چيزها است که حتي فکرش را هم نمي‌کرديد. گوگل به صورت الگوريتمي مترادف‌ها را مي‌شناسد بنابراين شما از يافتن نتايجي از کلماتي نزديک، که حتي گنجينه لغات شما آنها را در بر ندارد، شگفت زده خواهيد شد. (مترادفات به صورت حروف ضخيم که نزديک کلمه مورد نظر شما در صفحه نتايج است، نشان داده مي‌شوند. بنابراين به راحتي قابل تشخيص‌اند.)

رنج عددي:

يکي از مشکل‌ترين چيزها براي نشان دادن در يک جستجوي اينترنتي مقادير تاريخ و پول و اندازه و وزن و ارتفاع يا هر جفت ارزش اختياري است.
اپراتور مقادير عددي که .. است نتايجي را که در مقادير عددي معين شده جستجو مي‌نمايد. آيا به دنبال يک جفت پمپ پرادا با سايز 5 يا 6 هستيد؟ اين يکي را براي سايز امتحان کنيد:
prada pumps size 5..6
شايد شما به دنبال هزينه کرئن 800 تا 1000 دلار براي يک دوربين ديجيتال قشنگ اس‌ال‌آر هستيد، سرچ کنيد براي:
slr digital camera 3..5 megapixel $800..1000
يک چيزي که بايد به خاطر داشت اين است که هميشه يکسري راهنما را به عنوان معني مقادير تامين نماييد، مثل سايز يا مگاپيکسل يا کيلوگرم و ... شما هم‌چنين مي‌توانيد دستور مقدار عددي را فقط با يک عدد به کار ببريد که آن‌را به مينيمم يا ماکزيمم عبارت تبديل مي‌کند. آيا شما مي‌خواهيد خشکي مانتانا که حداقل 500 زمين است بيابيد؟ مشکلي نيست:
acres Montana land 500..

جستجوي آسان و جست و جوي با بخت و اقبال:

کليد جستجوي با بخت و اقبال چيز قشنگي است. در برابر دادن يک ليست نتايج جستجو که انتخاب مي‌شوند و به شما داده مي‌شوند. شما با جاروب آنچه گوگل فکر مي کند که بيشتر براي داده جستجو شده شما متناسبند، مواجه خواهيد بود. کلمه واشنگتن پست را تايپ کنيد و دکمه جستجو با بخت و اقبال را بزنيد که شما را مستقيم به washingtonpost.com مي‌برد و اگر کلمه پريزيدنت را تايپ کنيد شما را مستقيم به سايت whitehouse.gov مي‌برد.

حساسيت به وضعيت:

بعضي موتورهاي جستجو نسبت به وضعيت حروف حساس هستند، اما گوگل حساس به آن نيست و حروف زير همگي براي گوگل يکسانند:
Three, three, ThrEE, ThrEE
ادامه دارد ...
منبع:http://www.iritn.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image