جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آيا هويت شما در اينترنت نياز به ترميم دارد؟
-(4 Body) 
آيا هويت شما در اينترنت نياز به ترميم دارد؟
Visitor 222
Category: دنياي فن آوري
هنوز براي افرادي که عکس، مطلب يا ويدئو کليپ نه چندان جذاب آنها جايي در وب پنهان شده است، اميدي وجود دارد.
رويترز- يکي از شخصيتهاي رمان Boomsday، کتاب جديد کريستفر باکلي (Christopher Buckley) نويسنده و سياستمدار آمريکايي، با به وجود آوردن نرم افزاري به نام Spider Repellent به ثروت بسياري دست ميابد اين نرم افزار خيالي در اينترنت ميگردد و هر اطلاعات بد و ناگوار در مورد شخص را پاک ميکند.
باکلي مينويسد:” خيلي ساده بود. من متعجبم که اين ايده چطور تا به حال به فکر کسي نرسيده بود.”
متاسفانه، نرم افزار Spider Repellent تنها در داستان وجود دارد و يک جستجوي کوچک در گوگل يا ياهو ميتواند اطلاعاتي درباره شما رو کند که به هيچ وجه از ديدنشان خوشحال نشويد.
با اينحال، هنوز براي افرادي که عکس، مطلب يا ويدئو کليپ نه چندان جذاب آنها جايي در وب پنهان شده است، اميدي وجود دارد. اين افراد نه تنها ميتوانند شخصا براي تميزکاري تصوير اينترنتي خود اقدام کنيد، بلکه چند کمپاني نيز وجود دارند که در مقابل دستمزدي که گاهي تا 10 هزار دلار ميرسد، اين کار را به شکل تخصصي انجام ميدهند.
مايکل فرتيک (Michael Fertik)، مدير عامل يکي از اين شرکتها به نام Reputation Defender Inc. ميگويد:” افراد قبل از اينکه يکديگر را در زندگي واقعي ملاقات کنند، بسته به اطلاعاتي که در اينترنت پيدا ميکنند، درباره يکديگر قضاوت ميکنند.
اين موضوع درباره هر چيزي که به نظر اشخاص مهم بيايد- حرفه، عشق، مقام و خودآگاهي- صدق ميکند.”
او افزود:” دانستن اينکه در وب چه مطالبي درباره شما وجود دارد، بسيار ضروري است و شما بايد کنترل آن را –چه شخصا و چه توسط شرکت خدماتي مانند ما- در دست داشته باشيد.”
اين کمپاني ه سال گذشته با محصولي به نام MyReputation/MyChild –شهرت من/فرزند من- آغاز به کار کرد. اين برنامه در ازاي 10 دلار در ماه به اجراي جستجويي اساسي در وب ميپرداخت و موارد يافت شده را گزارش ميکرد.اين سرويس در ازاي 30 دلار براي هر يک مورد، اطلاعات نامطلوب را پاک کرده يا در موقعيتي نامحسوس قرار ميداد. اما به گفته فرتيک، هميشه موفق نبود.
او ميگويد:” ما به سراغ مقالات خبري و سوابق دولتي نمي رفتيم. اينها مطالب تکراري روز هستند. ما بيشتر به دنبال مواردي چون دستاوردهاي دوران دانشجويي يا اظهار نظرهاي آنها در تالارهاي گفتگو (forum) هستيم.”
اين کمپاني براي مديران شرکتهاي سرمايه گذاري و کمپانيهايي با بودجه هاي بزرگ و مسئولان دولتي، محصولي به نام MyEdge دارد که قيمت آن از 10 هزار دلار آغاز ميشود و براي اصلاح و پاک کردن اطلاعات ناخواسته جستجويي بسيار دقيق و پيچيده را اجرا ميکند.
يک وبلاگ يا وب سايت بسازيد
با اين حال، شما مجبور نيستيد براي داشتن تصويري متناسب با خواسته هايتان، تا اعماق وب را بگرديد و همه عکسهاي زشت و اظهار نظرهاي بچه گانه قديمي خود را پاک کنيد.
اگر از مطالبي که درباره خودتان در اينترنت موجود است راضي نيستيد، يکي از بهترين راههاي چاره، وبلاگ است. اين کار با استفاده از سايتهاي مختلفي چون blogger.com بسيار ساده است و به شما امکان ميدهد با نوشته ها و انتخابهاي صحيح و متناسب با آنچه اکنون هستيد، شخصيت آنلاين خود را شکل داده و بر آنچه که هنگام جستجوي نامتان آشکار ميشود، تاثير مثبتي بگذاريد.
شايد آن دسته از افرادي که بهتر با موارد فني کار آشنا هستند ميل داشته باشند صفحه خانه home page مخصوص به خود داشته باشند که ميتواند اطلاعات خوبي درباره ميزان مهارت فني شما هم به جستجوگران بدهد.
در صورتي که راه اندازي صفحه خانه يا وبلاگ چندان برايتان جالب نيست، ميتوانيد از کمپاني ClaimID کمک بگيريد.
اين کمپاني که توسط فرد استاتزمن (Fred Stutzman) و ترل راسل (Terrell Russell)، دو دانشجوي دکتراي دانشگاه کاروليناي شمالي به وجود آمده است، نتايج جستجوي موجود درباره هر شخص را دسته بندي و بهسازي ميکنند.
به گفته راسل:” ما هيچ تکنولوژي جديدي ابداع نکرديم.
اين فناوري از قبل در دسترس بوده و هر کسي که حوصله خواندن و ياد گرفتن آن را داشته باشد ميتواند از آن بهره مند شود.” او افزود :”[با استفاده از کتابچه راهنما] هر کسي ميتواند خودرو خود را نيز تعمير کند.”
شرکت ClaimID کار خود را در ژانويه 2006 و توسط گروهي از دوستان آغاز کرد و شش ماه بعد در دسترس عموم قرار گرفت. اين سايت با خدمات رايگان خود اکنون 17 هزار عضو دارد.
راسل ميگويد که آنها سايت را-که به کاربر امکان ميدهد تمام اطلاعات آنلاين موجود درباره خود را يکجا و در يک محل جمع آوري کند- در زماني به وجود آوردند که متوجه شدند دانشجويان به جستجوي اينترنتي درباره نامزدهاي ورودي دکترا و استادان ميپردازند.
يک کمپاني ديگر به نام Naymz وجود دارد که از طريق سايتهايي چون MySpace، وبلاگها و آلبومهاي عکس آنلاين به کار تهيه صفحات و لينکهاي شخصي ميپردازد و سپس با خريد تبليغات بر روي کلمات کليدي گوگل، اين صفحات را در بالاترين محل نتايج جستجو قرار ميدهد.
تام دروگان (Tom Drugan) يکي از موسسان اين کمپاني ميگويد:” هويت آنلاين از اهميتي روزافزون برخوردار است و به خصوص درمورد افراد حرفه اي و کارشناسان که واقعا بايد مراقب آنچه ميگويند و آنچه درباره ايشان منتشر ميشود باشند، بايد در راس امور قرار گيرد.”
منبع: computerworld.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image