جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
گوگل سلامت
-(0 Body) 
گوگل سلامت
Visitor 312
Category: دنياي فن آوري
در چند سال اخير که بين غول‌هاي اينترنتي دنيا رقابت سنگيني ايجاد شده و هر کدام از آن‌ها هر روزه خدمات و تسهيلات اينترنتي جديدي را معرفي مي‌کنند، مي‌توانيم بگوييم که گوگل جلوتر از بقيه و در صدر آمار مخاطبان اينترنتي قرار دارد
براي نمونه يکي از اين تسهيلات را گوگل چندي پيش و در يك اقدام عجيب سرويس جديدي به نام knol معرفي کرد كه در اين سرويس هر كسي مي‌تواند يك مقاله (در هر زمينه دلخواه) بنويسد و در اختيار ديگر كاربران در سرتاسر دنيا قرار دهد. اين اقدام گوگل براي جذب تعداد قابل توجه کاربران سايت ويکيپديا بود.
به تازگي نيز گوگل با هوشياري بسيار و با در نظر گرفتن سيل عجيب مخاطبان در حوزه سلامت و تغذيه، سرويس جديدي را با عنوان «گوگل سلامت» راه اندازي کرده است که به عرضه مطالعات دانشگاهي، تحقيقات علمي و اطلاعاتي مربوط به درمان‌هاي غيرسنتي پزشکي مي‌پردازد.
در گزارش‌ها آمده که گوگل سلامت (Google Health) به زودي دردسترس کاربران شبکه قرار مي‌گيرد و در همين راستا مقامات گوگل اعلام کرده‌اند اين سرويس جديد به ارائه تازه‌ترين مطالعات دانشگاهي، تحقيقات علمي و يافتن اطلاعات مفيد درباره درمان‌هاي پزشکي غيرسنتي مي‌پردازد.
براي مثال اگر کاربري به آنفلوآنزا مبتلا شده باشد مي‌تواند از خدمات مشاوره با اين سرويس استفاده کند.
براي اين کار کافي است کليد واژه‌هاي مربوطه را وارد کند و به اين ترتيب اطلاعاتي را درخصوص رايج‌ترين روش‌هاي درماني، علائم بيماري و روش‌هاي پيشگيري از بيماري آنفلوآنزا دريافت کند.
براساس گزارش وب نيوز، اين اولين بار نيست که طرحي از اين نوع اجرا مي‌شود، در حقيقت پيش از اين شرکت هاي‌اي بي‌ام، اوراکل و زيمنس نيز سرويس‌هاي اينترنتي را در عرصه مقولات پزشکي ارائه کرده بودند اما مهم‌ترين رقباي گوگل سلامت سرويس‌هاي Microsoft HealthVault و MedLine هستند.
سرويس HealthVault مايکروسافت در حال حاضر در نسخه بتا عرضه مي‌شود و مدلاين هم سرويس انفورماتيکي دولت آمريکاست که به پزشکان، تکنسين‌ها و علاقه مندان به موضوعات پزشکي مشاوره مي‌دهد.
سرويس Google Health در تکميل سرويس ديگري با عنوان Google Co-op که اين شرکت دو سال قبل در زمينه پزشکي راه اندازي کرد، با سرمايه‌گذاري 9/3 ميليون دلار عرضه مي‌شود.
پر واضح است که نگاه انسان کنوني به مقوله سلامت و تغذيه، نگاه بسيار عميق و موشکافانه است و تمامي دولت‌هاي دنيا نيز از اهميت و ارزش اين مقوله آگاهند. براي نشان دادن اهميت مقوله سلامت همين بس که هم اکنون کانديداهاي رياست‌جمهوري آمريکا مانند اوباما، مراقبت‌هاي بهداشتي (Health Care) را در صدر شعارهاي تبليغاتي خود قرار داده اند، زيرا مي‌دانند که تعداد قابل توجهي از شهروندان آمريکايي، توجه ويژه‌اي به اين موضوع دارند.
همين موضوع تعداد قابل توجه کاربران است که گوگلي‌ها را بر آن داشته تا مخاطبان اين حوزه را هم براي خود کنند. شايد تا چند سال بعد ديگر براي بيماري‌هاي عادي مانند سرماخوردگي لازم نباشد به دکتر مراجعه کنيد و حتي از پاي رايانه خود بلند شويد.
تنها با يک جست‌وجويي که کمتر از چند ثانيه طول مي‌کشد، داروهاي مورد نظر را دريافت کنيد. از گوگلي‌ها بعيد نيست که پس از گذشت چندي، يک مطب آن‌لاين هم راه بيندازند و ديگر بيماران محترم از معاينه مجاني آن‌لاين نيز برخوردار شوند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image