جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
گوگل سرويس پرونده پزشكي ارائه مي‌کند
-(0 Body) 
گوگل سرويس پرونده پزشكي ارائه مي‌کند
Visitor 298
Category: دنياي فن آوري
گوگل طرحي را براي کمک به بيماران براي داشتن کنترل بر پرونده پزشكي و سوابق بهداشتي‌شان را اعلام کرده است
اين شركت در حال کار با گروه‌هاي پزشکان، داروخانه‌ها و آزمايشگاه‌ها است تا به آنها در تبادل ايمن اطلاعات حساس بهداشتي ياري کند.
به گزارش خبرگزاري رويترز ورود گوگل به اين حوزه بسيار حساس که از مدت‌ها پيش بر سر زبان‌ها بود، پنج‌شنبه 28 فوريه (9 اسفند) با معرفي گوگل سلامت (Google Health) بوسيله اريک اشميت، مدير اجرايي ارشد گوگل در يک کنفرانس مراقبت‌هاي بهداشتي در فلوريدا رسما اعلام شد.
گوگل گفته است در اين زمينه توافق‌هايي با بيمارستان‌ها داروخانه‌ها و شرکت‌هاي مختلف فعال در حوزه بهداشت به امضاء رسانده است.
اين سرويس اينترنتي محافظت‌شده با رمز‌واژه سوابق بهداشتي افراد را بر روي کامپيوترهاي گوگل ذخيره مي‌کند و يک ديرکتوري سرويس‌هاي پزشکي ايجاد مي‌کند که به کاربران امکان مي‌دهد که سوابق‌شان در نزد پزشکان، سابقه داروهاي تجويز شده و نتايج تست‌هاي ?زمايشگاهي را در آن قرار دهند.
هدف گوگل شتاب بخشيدن به تبادل اطلاعات ميان اين سرويس‌ها است، در عين آنکه کنترل آنها در دست بيماران مي‌ماند و به آنها امکان مي دهد براي مثال وقت‌هاي ويزيت خود را برنامه ريزي کنند يا نسخه‌هاي‌شان را تجديد کنند.
يک هفته پيش گوگل گفته بود که با کلينيک کليولند، يک مرکز پژوهشي پزشکي دانشگاهي پيشگام همکاري مي‌کند تا يک برنامه تبادل اطلاعات را که در آن بيماران مسئول سوابق پزشکي‌شان هستند را به آزمون بگذارد.
اشمين گفت که تا چند ماه ديگر Google Health به صورت وسيعتري ارائه خواهد شد.
ده‌ها سال است پيشرفت آهسته‌اي در تبديل سوابق کاغذي که اغلب به خط ناخواناي پزشکان و در نظام‌هاي پرونده‌اي معارض نگهداري مي‌شود به سوابق ديجيتال با نگهداري مرکزي صورت گرفته است.
شرکت‌هاي آي‌بي‌ام، اوراکل و زيمنس از جمله سازمان‌هايي بوده‌اند که در اين زمينه کار کرده‌‌اند.
بزرگترين رقيب گوگل در اين زمينه شرکت مايکروسافت است که سرويس HealthVault را ارائه کرده است که به کاربران اجازه کنترل بر سوابق بهداشتي‌شان را مي‌دهد.
يک رقيب تازه‌نفس ديگر اين حوزه Revolution Health است که بوسيله مدير سابق AOL استيو کيس حمايت مي‌شود.
همه اين سيستم‌ها بر اساس اين برداشت هستند که افراد بايد بر اطلاعات بهداشتي خود کنترل داشته باشند.
اشميت در اين باره گفت: "اطلاعات موجود در پرونده‌هاي پزشکي شما مال شماست، و بدون اجازه شما نبايد در اختيار کس ديگري قرار گيرد."
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image