جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
پيامهاي فوري خرابکارانه افزايش يافته اند
-(0 Body) 
پيامهاي فوري خرابکارانه افزايش يافته اند
Visitor 327
Category: دنياي فن آوري
پيمانکاران و کارکنان دولتي آمريکا، صدها سند سري را در شبکه هاي P2P به مشارکت گذاشته اند.
بر اساس تحقيقي که توسط مرکز امنيت پيامهاي فوري آکونيکس (Akonix) انجام شده است، در سال گذشته پخش کدهاي خرابکارانه از طريق شبکه پيامهاي فوري در حدود 80% افزايش يافته است.
در ماه جولاي اين کمپاني که به کار حفظ سلامت پيام فوري و تهيه تجهيزات و اجراي خدمات مربوط ميپردازد، چنين اعلام کرد که در ماه جولاي 20 کار خرابکارانه که از طريق پيام فوري يا IM پخش شده بودند را کشف و شناسايي کرده است. تعداد کل موارد تهديد آميز در سال جاري، 226 نوع بوده است که نسبت به سال گذشته افزايشي 78 درصدي داشته است.
اين کمپاني همچنين اعلام کرد که در شبکه هاي نظير به نظير يا peer-to-peer مانند Kazaa و eDonkey نيز حملاتي از اين دست وجود داشته است و در جولاي 2007، نسبت به 32 مورد شناسايي شده در ماه جولاي سال گذشته 357 درصد افزايش داشته است. اين گزارش بلافاصله پس از گزارشي از بررسي شبکه هاي P2P توسط کمپاني تايورسا (Tiversa) منتشر شد.
در اين گزارش چنين آمده بود که پيمانکاران و کارکنان دولتي آمريکا، صدها سند سري را در شبکه هاي P2P به مشارکت گذاشته اند.
به گفته تايورسا در بسياري از موارد، اين کاربران براي انجام اين کار سيستم امنيتي از پيش تنظيم شده بر روي نرم افزار نظير به نظير خود از کار انداخته اند. رابرت بوباک (Robert Boback)، مدير تايورسا و ژنرال بازنشسته ارتش آمريکا وسلي کلارک که اکنون يکي از اعضاي هيات نديره است، در هفته جاري در مقابل مجلس نمايندگان کميته نظارت و بازسازي دولت، در اين باره شهادت دادند.
حملات پيام فوري توسط مرکز امنيتي آکونيکس و با همکاري مشتريان اين مرکز و ديگر شرکتهاي خدمات امنيتي و پيام رساني پيگيري شد. کد استفاده شده در اين حملات يا به کلي يک نرم افزار خرابکارانه جديد است يا شکل جديدي از کدي قديميتر است که پيش از اين توسط همين مرکز شناسايي شده بود.
اين کرمهاي (worms) جديد شامل Exploit-YIMCAM، Hupigon-SJ، InsideChatSpy، SpyPal، StealthChatMon، Svich و YahooSpyMon هستند. به گفته مقامات رسمي آکونيکس، اين حملات از حد مزاحمت ساده گذشته و بيش از پيش خرابکارانه شده اند.
به گفته دان مونتگومري (Don Montgomery) نايب رئيس قسمت فروش در کمپاني آکونيکس :” ما در اواخر سال گذشته متوجه حملاتي چند مرحله اي شديم که در طي آن يک پيام فوري حاوي يک آدرس اينترنتي يا URL به شخص ميرسيد و هنگامي که او بر روي اين آدرس کليک ميکرد، کد بر روي دستگاه نصب ميشد و کدهاي ديگر کامپيوتر را از کار مي انداخت.”
مونتگومري افزود که اين مرکز امنيت پيامهاي فوري مواردي از حملات دو مرحله اي نيز يافته است که مرحله دوم آن دانلود شدن يک تروجان است که منتظر است کاربران وارد سايتهاي بانکي خاصي شوند تا يک برنامه ثبت و ورود را انجام دهند.
علاوه براينها، حملات چند برداري يا multi-vector نيز وجود دارند که در آنها يک آدرس اينترنتي خرابکارانه توسط پيام فوري به دست شخص ميرسد اما از طريق اي-ميل پخش ميشود يا توسط اي-ميل فرستاده شده و با پيام کواه منتشر ميشود. اين مورد، بر کاربران سرويسهاي AOL، MSN و Yahoo متمرکز شده و از اين طريق در شبکه هاي مختلف پخش ميشود.
منبع: computerworld.com

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image