جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
فيلم شكنجه با روش شبيه‌سازي غرق در آب
-(3 Body) 
فيلم شكنجه با روش شبيه‌سازي غرق در آب
Visitor 368
Category: دنياي فن آوري
يك روزنامه انگليسي اعلام كرد، عفو بين‌الملل فيلم مربوط به شكنجه با روش شبيه‌سازي غرق در آب را كه به دست بازجويان آمريكايي در سازمان جاسوسي اين كشور (سي.آي.اي) انجام مي‌شود، منتشر كرده است.
روزنامه "اينديپندنت" در گزارش امروز خود نوشت با اين وجود "مالكوم نانسي" كه كارشناس آمريكايي تكنيك‌هاي شكنجه است اجازه دولت اين كشور مبني بر استفاده از روش شبيه‌سازي غرق در آب براي بازجويي از مظنونان را محكوم كرد.
نانسي كه صدها نفر از سربازان مرد و زن آمريكايي را به منظور مقاومت در برابر بازجويي با قرار دادن آنها در شكنجه‌هاي "غرق در آب" آموزش داده است، خواستار پايان فوري اين شكنجه‌ها از سوي تمام پرسنل آمريكايي شد.
وي گفت: «شكنجه با روش شبيه‌سازي غرق در آب، يك شكنجه به تمام معني است و من عميقاً از اينكه بوش استفاده از آن را مجاز دانسته و وجهه آمريكا را به لجن كشده است، متأسفم.»
بوش به‌تازگي به دليل لغو منع قانون شكنجه غرق در آب مورد انتقاد قرار گرفت اما كاخ سفيد از "شكنجه" خواندن آن امتناع كرد.
نانسي افزود: «در اين روش، شما ميز خاصي با بندهاي چرمي داريد كه به‌راحتي مي‌توانيد مظنون را به آن ببنديد. سرِ مظنون در اين شكنجه به گونه‌اي قرار مي‌گيرد كه فرد نمي‌تواند آب را تحمل كند و آب مستقيماً وارد مري شخص مي‌شود.»
وي ادامه داد: «آب با دقت زياد و به‌طور مداوم روي بيني ريخته مي‌شود؛ در آب غرق مي‌شويد اما قادر نيستيد نفس خود را نگه داريد؛ احساس مي‌كنيد آب داخل دهان مي‌شود و سپي متوجه مي‌شويد آب كاملاً ريه‌هاي شما را فراگرفته است.»
سازمان عفو بين‌الملل با اطلاع از اين روش شكنجه، خواستار لغو اين تكنيك از سوي آمريكا شده است.
اين تلاش عفو بين‌الملل با انتشار يك آگهي آزاردهنده در اين باره افزايش يافت و اين سازمان فيلم مربوط به آن را بر روي يك وبگاه قرار داده است.
اين فيلم با تصاويري از يك مايع شفاف و براق شروع شده اما دوربين عقب كشيده مي‌شود و تصويري مردي را نشان مي‌دهد كه به يك ميز بسته شده و آب روي صورت وي ريخته مي‌شود.
بر همين اساس "كيت آلن" مدير انگليسي سازمان عفو بين‌الملل نيز گفت: «فيلم ما چيزي را نشان مي‌دهد كه سي.آي.اي (سازمان جاسوسي آمريكا) نمي‌خواهد شما ببينيد يعني واقعيتي منزجر كننده از غرق‌كردن يك انسان.»
"مايكل هايدن" رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا نيز چندي پيش براي نخستين بار اعتراف كرد كه سي.آي.اي از شكنجه شبيه‌سازي غرق شدن در بازجويي از سه زنداني ارشد القاعده استفاده كرد.
همچنين دموكرات‌ها و گروه‌هاي طرفدار حقوق بشر، بوش را به‌خاطر وتوي لايحه‌اي كه مي‌توانست سي.آي.اي را از به‌كارگيري شكنجه‌ها‌ي غير‌متعارف همچون "غرق در آب" براي بازجويي و اعتراف‌گيري از مظنونان عمليات تروريستي منع كند، به باد انتقاد گرفتند.
اين لايحه به سازمان جاسوسي آمريكا اجازه مي‌دهد تا از 19 روش اعتراف‌گيري كه از سوي ارتش نيز به كار گرفته مي‌شود، استفاده كند.
ارتش آمريكا در سال 2006 ميلادي، شكنجه را با استفاده از شيوه‌ غرق در آب منع كرد.
با اينكه سي.آي.اي از استفاده از غرق مصنوعي منع شده بود اما اذعان كرد كه اين روش را روي سه مظنون به‌كار برده است.
منبع: خبرگزارى فارس

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image