|
سيستم پشتيباني يا HelpDesk يک سيستم حرفه اي جهت رفع اشکال يا راهنمايي کاربر به صورت اينترنتي در حالت آنلاين و آفلاين مي باشد . در اين نوع سيستم ها کاربر سوال يا مشکل خود را در قالب چت با کاربران پشتيبان و يا يک Ticket مطرح نموده و منتظر پاسخ مي ماند ، اين سوال به بخش مربوطه ارسال شده پس از بررسي پاسخ کاربر برگردانده مي شود و از طريق ايميل يا طرق ديگر کاربر از پاسخ داده شدن Ticket با خبر مي گردد.
اين سيستم علاوه بر بالا بردن کارايي رفع اشکال باعث کاهش تلفن ها و ايميل هاي بي مورد ميگردد .علاوه بر اين در خيلي موارد ايميل ها به دليل مشکلات سرور يا کوتاهي پشتيابانان از دست مي رود . اين سيستم به دليل استفاده از بانک اطلاعاتي و سيستم هاي هشدار دهنده بسيار کار بوده و عملا قابل استفاده است .
|
|